Clienţii ING Bank pot retrage maxim 500 lei/zi de la bancomatele băncii fără card, în baza unui cod emis pe aplicaţia Home’Bank de pe telefon

Autor: Roxana Rosu 13.08.2020

Clienţii persoane fizice ai ING Bank pot, din acest weekend, să retragă sume mici de numerar, de maxim 500 lei/zi, la toate bancomatele băncii fără a folosi cardul, cu ajutorul unui cod emis prin aplicaţia mobilă Home’Bank.

Codul, format din şase cifre, poate fi generat exclusiv în versiunea mobilă a Home’Bank şi este valabil 15 minute. Suma maximă este 500 lei/zi, respectiv 10.000/lună cu ajutorul acestei noi funcţionalităţi.

În prezent, 90% din accesările Home’Bank provin de pe dispozitive mobile.

Pentru a retrage bani fără card, clienţii trebuie să deschidă aplicaţia mobilă Home’Bank, să meargă la secţiunea Plăţi şi să acceseze Retragere fără card. Acolo, selectează suma şi contul curent din care aceasta va fi retrasă.

Codul format din şase cifre este apoi generat şi are o disponibilitate de maximum 15 minute.

Odată generat, validitatea codului poate fi verificată în Home’Bank, unde clienţii au un cronometru în timp real în secţiunea dedicată, precum şi un pop-up în pagina de pornire a aplicaţiei care îi avertizează că au un cod activ.

În plus, utilizatorii aplicaţiei mobile Home’Bank au opţiunea de a dezactiva codul în timpul acestor 15 minute de valabilitate, în cazul în care se răzgândesc în privinţa sumei pe care doresc să o retragă sau doresc anularea operaţiunii cu totul.

După finalizarea tranzacţiilor, clienţii primesc notificări push sau sms, dacă cele două opţiuni sunt activate în aplicaţie.

“Aceasta este o funcţionalitate pe care clienţii noştri digitalizaţi cu siguranţă o vor aprecia. În timp ce majoritatea dintre noi ar ieşi din casă fără portofele, este mult mai puţin probabil să facem asta fără telefoanele noastre. Noi o vedem ca pe o soluţie pentru acele momente în care ai nevoie rapid de o sumă mică de numerar, ţi-ai uitat cardul acasă, iar plata mobilă nu este o opţiune dintr-un motiv sau altul”, a declarat Javier Montes Pita, Head of Retail ING Bank România.

Pentru cei care doresc să depună numerar fără a-şi folosi cardurile, banca a lansat în 2018 un serviciu destinat atât clienţilor, cât şi non-clienţilor. Acest serviciu se bazează pe acelaşi principiu, însă codul este generat de consultanţii ING Office, iar valabilitatea acestuia se încheie la sfârşitul zilei în care a fost emis (23:59 PM). Mecanismul de depunere a numerarului este simplu: persoanele care doresc să depună trebuie să comunice consultanţilor ING Office IBAN-urile în care doresc să depună numerar, sursa banilor şi scopul transferului (conform cerinţelor legale de a obţine aceste detalii). Apoi, aceştia primesc un cod care poate fi utilizat pentru depunerea în bancomat.