O lume care se schimbă. Globalworth, proprietarul clădirilor unde lucrează 35.000 de corporatişti: 35-40% din angajaţi vin efectiv la birou

Autor: Bogdan Alecu 17.08.2020

Distanţarea fizică impusă de extinderea pandemiei de COVID-19 păstrează birourile din Capitală mai mult goale, în contextul în care sediile actuale nu au capa­cita­tea de a acomoda toţi angajaţii şi a păstra distanţarea.

„În total, portofoliul nostru deţine în jur de 150 de companii chiriaşe, cu un total 35.000 de angajaţi. În prezent, media prezenţei la birou este de 35-40%“, a spus Andrei Boca, senior leasing manager Globalworth, cel mai mare proprietar de birouri din România şi Polonia.

Procentul celor care vin efectiv să lucreze de la sediu ră­mâ­ne la mai puţin de jumătate, în contextul în care un birou din două este păstrat gol din cauza distanţării şi imple­men­tării măsurilor de prevenire a cazurilor de Covid-19.

În aceste condiţii, consultanţii se aşteaptă la mai multe renegocieri şi prelungiri ale contractelor, mai ales în condiţiile în care proprietarii vin cu oferte pentru chiriaşi.

„Din acest motiv, un total de peste 25.000 de metri pă­traţi au fost închiriaţi în clădiri precum Globalworth Plaza, Globalworth Campus sau clădirea din Bulevardul Expoziţiei în ultimele 4 luni de zile. Odată cu ridicarea stării de urgenţă, companiile au luat în considerare reconfigurarea spaţiilor, astfel încât angajaţii să fie cât mai bine protejaţi când se întorc la muncă. Dacă în ultimii ani, trendul în zona de birouri a fost de open space, acum toată atenţia se concentrează pe distanţarea fizică dintre colegi. Noile planuri de amenajare pentru respectarea acesteia au condus la creşterea cererii de spaţiu de la 10 la 20 mp per angajat. Acestă creştere a cererii de spaţiu permite modificarea layout-urilor birourilor, regândirea zonelor open space, extinderea bucătăriilor, spaţiilor comune sau sălilor de întâlniri şi/sau mărirea spaţiilor dintre birouri“, au subliniat oficialii de la Globalworth.