Top zece nume din bricolaj: afaceri de aproape 15 mld. lei şi 18.000 de angajaţi

Autor: Alina-Elena Vasiliu 20.08.2020

Cele mai mari zece companii din domeniul bricolajului şi al distribuţiei de materiale de construcţii prezente în România au realizat împreună o cifră de afaceri de 14,6 mi­liar­de de lei în 2019, rezultat în creştere cu 15% comparativ cu anul precedent, arată datele centralizate de ZF.

Lider incontestabil a rămas şi anul trecut Dedeman, de altfel cea mai mare com­pa­nie antreprenorială din Ro­mânia, cu un business de peste 8 miliarde de lei. Îi urmează în top trei companii ale căror afaceri sar de 1 miliard de lei - Arabesque, Leroy Merlin şi Brico Dépôt. Cele zece nume incluse în analiză aveau împreună aproape 18.000 de angajaţi anul trecut.

Retailul şi distribuţia de materiale de construcţii re­pre­zin­tă o industrie de circa 4 miliarde de euro (aproape 20 mld. lei), care continuă să crească. În prima parte a acestui an, piaţa a fost susţinută în special de oamenii care au lucrat de acasă şi astfel au avut mai mult timp să dedice bricolajului.