Gigantul chinez Alibaba se reîntoarce la nivelurile înregistrate înainte de pandemie: Profiturile din T2 au atins 5,6 miliarde de dolari în timp ce veniturile din serviciile de cloud au crescut cu 59%

Autor: Eduard Ivanovici 23.08.2020

Alibaba, cel mai mare site de e-commerce din China, anunţă că a trecut peste criza generată de coronavirus. Compania a declarat că veniturile au crescut cu aproximativ 34% între aprilie şi iunie, primul trimestru al noului an fiscal, iar profiturile nete au înregistrat o creştere de 28% şi au ajuns la 5,59 miliarde de dolari, potrivit MarketWatch.

„Business-urile interne s-au reîntors la nivelurile pre-COVID, în timp ce veniturile din serviciile de cloud au crescut cu 59% în ultimele 12 luni”, a declarat CEO-ul Daniel Zhang.

Totuşi, divizia de entertainment a grupului continuă să piardă bani, însă într-un ritm mai încet. Veniturile sectorului digital-media, care se extinde de la browsere pentru telefoane mobile la bilete de cinema, au crescut cu doar 9% şi au ajuns la 990 de milioane de dolari.

Între timp, banca centrală a Chinei plănuieşte ca noua sa monedă digitală să diminueze poziţia dominantă deţinută de Alibaba şi gigantul din domeniul tehnologiei informaţionale Tencent.

La sfârşitul lunii iunie, Tencent depăşea Alibaba şi ajungea astfel cea mai valoroasă companie din Asia. Astfel, preşedintele companiei – Pony Ma – l-a depăşit pe fondatorul Alibaba – Jack Ma – şi a devenit cel mai bogat om din China.