Radiografia comerţului alimentar, o piaţă de 22 mld. euro: Hipermarketurile „mănâncă“ cei mai mulţi bani, dar vin tare din spate magazinele mici şi cele de discount

Autor: Cristina Roşca 21.08.2020

♦ Comerţul modern a ajuns anul trecut să aibă o cotă de piaţă de 61% în tot ce înseamnă comerţul cu dominantă alimentară ♦ Sunt incluse aici vânzările hipermarketurilor, ale supermarketurilor, magazinelor de discount, minimarketurilor moderne şi benzinărilor ♦ Restul de 39% este aportul jucătorilor din comerţul tradiţional.

Mai bine de un sfert din banii cheltuiţi în comerţul cu dominantă alimentară anul trecut au fost lăsaţi la casele de marcat ale hipermarketurilor, acesta fiind în continuare cel mai important segment din comerţul modern, arată datele Kaufland, prezentate în raportul anual de sustenabilitate.

„Sectorul de retail FMCG este o piaţă dominată de 10 jucători internaţionali. Circa 61% din piaţă poate fi încadrată ca modern retail (comerţ modern – trad.), ceea ce include un segment de hipermarketuri ce acoperă 27,5% din piaţă“, spun reprezentanţii Kaufland.