ZF Live. Andrei Niculescu, director la Editura Niculescu: Cei mai mulţi dintre clienţii care frecventau librăriile fizice s-au mutat în online, segment care ne aduce acum 50% din venituri

Autor: Alexandra Matei 22.08.2020

♦ Editura Niculescu realiza din vânzările online, înainte de pandemie, doar 25% din totalul veniturilor, iar în perioada de lockdown s-au înregistrat câştiguri duble în urma comenzilor de pe site.

Comenzile online din perioada pan­demiei au depăşit 50% din totalul veniturilor Editurii Niculescu, cei mai mulţi clienţi achi-zi­ţionând cărţi de dezvoltare personală, bricolaj sau cărţi cu activităţi pentru copii.

Librăriile online au contribuit la schim­ba­rea modului în care cititorii cumpără cărţi, deoa­rece ele nu le mai permit acestora să se plim­be printre rafturi şi să aleagă o carte în func­ţie de copertă. Achiziţiile online, spune An­drei Niculescu, director general la Edi­tura Ni­culescu, denotă o dorinţă de a cum­păra ceva anume, în vre­me ce, în offline, cei mai mulţi cum­pă­rători obişnuiau să se uite la cărţile care le plăceau şi să facă achi­ziţii fără un target stabilit. În pre­zent, com­pania are în plan or­ga­ni­zarea unor evenimente şi workshop-uri online.