Primii cinci jucători de pe piaţa orezului deţin peste 70% din cota de piaţă. Niciun producător român nu-şi face loc printre ei. „România nu are o tradiţie în producţia de orez. În plus, orezăriile de pe vremuri produc acum porumb“

Autor: Florentina Niţu 24.08.2020

Vânzările de orez din România au crescut cu 4,5% în valoare în 2019, la peste 650 milioane de lei, iar primele cinci companii deţin 72% din cota de piaţă, arată datele oferite de compania de cercetare de piaţă Euromonitor. Printre giganţii internaţionali Riso Scotti, Deroni sau Panzani, nicio firmă românească nu-şi face loc.

„An de an vânzările de orez au crescut atât în volum, cât şi în valoare. În timpul stării de urgenţă cererea a fost mai mare, dar în continuare avem cerere. De altfel, Deroni este unul dintre cele mai vândute branduri, pentru că avem o gamă largă de produse, iar clienţii îşi doresc diversitate“, a spus Isabela Boştină, director administrativ al Deroni în România.