ZF IT Generation. Alex Pană, cofondator Cleany, un Uber pentru servicii de curăţenie, se uită după o finanţare de 300.000 de euro. „Mai ţintim trei oraşe: dorim să ne reîntoarcem în Cluj şi avem cerere foarte mare din Braşov şi din Constanţa.“

Autor: Adrian Seceleanu 26.08.2020

Cleany, o platformă care face legătura între furnizori de servicii de curăţenie şi clienţi persoane fizice sau juridice, discută o nouă finanţare, de 300.000 de euro, care să-i permită să-şi îmbunătăţească procesele interne şi să se extindă în noi oraşe.

„Vrem să luăm o investiţie acum, căutăm 300.000 de euro, şi chiar astăzi avem un call cu un fond de investiţii. Dorim să luăm banii pentru a reuşi să facem procesele de aducere de parteneri, de onboarding, să le dezvoltăm puţin mai bine, să fim puţin mai atenţi la ce se întâmplă în timpul comenzilor. De asemenea mai ţintim trei oraşe: dorim să ne reîntoarcem în Cluj şi avem cerere foarte mare din Braşov şi din Constanţa“, a declarat în cadrul emisiunii ZF IT Generation Alex Pană, cofondator al Cleany.

Start-up-ul a plecat la drum cu banii fondatorilor, iar ulterior în afacere a intrat şi unul dintre cei mai cunoscuţi investitori în companii de tehnologie din regiune, Călin Fusu, pe care fondatorii l-au abordat pe Facebook, după ce el s-a plâns că nu găseşte online servicii de curăţenie.

„Iniţial am pornit din banii noştri, am investit aproximativ 3.000 de euro la început. Apoi, după ce am văzut că nu mai facem faţă cu numărul de comenzi - aveam foarte multe comenzi şi nu reuşeam să le onorăm pentru că erau foarte mulţi clienţi, am mers să căutăm o investiţie către investitorii privaţi şi dintr-o pură întâmplare ne-am întâlnit cu Călin Fusu, de la care am reuşit să ridicăm o finanţare de 150.000 de euro prin august 2019“. Compania are planuri de extindere şi în afara României.

„Noi avem planuri mari, ne gândim să ieşim şi în Europa de Est un pic, prin ţările vecine, depinde când reuşim să luăm rundele de investiţii şi cât de repede reuşim să ajungem în toate oraşele mari din România. Deocamdată este destul de multă incertitudine şi nu pot să dau o estimare exactă. Dar ne-am dori ca în 5 ani să ajungem măcar în 50 de oraşe.“

 

Ce a mai declarat Alex Pană

♦ Cleany îşi propune să aducă online firmele de curăţenie mai ales în contextul în care acum este destul de importantă curăţenia şi ne gândim să-i ajutăm. Ne-am dat seama odată cu pandemia că nu prea există prezenţă online, industria noastră de cleaning este la nivel de pix şi foaie momentan. Pe lângă asta avem şi aplicaţia noastră tradiţională, un fel de Uber pentru curăţenie unde oamenii pot comanda servicii de acest tip destul de simplu.

♦ Eram în facultate, în Politehnică, în anul IV. Eram într-o cameră de cămin şi aveam examen a doua zi şi învăţam împreună cu cofondatorul Cleany, Alex Nicoară. Este o poveste interesantă: mama mea urma să vină a doua zi la mine, aveam un dezastru foarte mare în casă, ea se supără când găseşte dezastru şi atunci ne gândeam ce să facem: când să şi învăţ, când să fac şi curat. Alex a avut atunci o idee, ce bine ar fi existe un Uber pentru curăţenie, să comandăm repede, şi să vină şi să scăpăm de problema asta. Atunci ne-am dat seama că nu există aşa ceva. În acea perioadă mă gândeam ce platforme să facem - prima noastră idee a fost o platformă pentru imobiliare bazată pe realitate virtuală - la asta ne-am chinuit în facultate, dar ne-am dat seama că e mult prea devreme pentru aşa ceva. Atunci ne am gândit ceva la el dar nu am dat startul chiar atunci undeva la un an jumate doi am început să ne gândim după ce am terminat facultatea şi am lansat în martie 2019.

♦ Ţinta noastră pe 2020 era să atingem 100.000 de euro venituri dar bineînţeles că am schimbat planurile odată cu pandemia şi pentru că trei - patru luni am fost pe zero ne gândim să atingem undeva 60-70.000 de euro venituri.

♦ În martie 2019 Cleany era doar un site simplu unde puteai să intri comandai un serviciu de curăţenie în funcţie de câteva chestii foarte puţine - ce tip de apartament ai, când vrei să vină echipa de curăţenie şi plăteai online, era ceva destul de simplu. Nu aveam nici aplicaţiile pe Android şi AppStore.

♦ Am mers mai departe pentru că ne-am dat seama că serviciile de curăţenie chiar reprezintă o problemă pentru oamenii din vizorul nostru. Asta mai ales pentru că targetul nostru este reprezentat de oamenii destul de ocupaţii care au un program de obicei 9-6, antreprenori. Am avut reacţii destul de bune mai ales pentru că i-am scăpat de un chin, să nu mai caute pe Facebook recomandări. 

 

Urmăreşte zilnic emisiunea pe www.zf.ro şi pe pagina de Facebook a Ziarului Financiar de la ora 19.00 sau accesează platforma www.zf.ro/zf-it-generation