Allianz-Ţiriac a raportat prime brute subscrise de 690 mil. lei în S1/2020. Vânzările din asigurări de viaţă, cea mai mare creştere, de 14%

Autor: Cristina Bellu 27.08.2020

Allianz-Ţiriac, al doilea cel mai mare asigurător de pe piaţa locală, a încheiat primul semestru din acest an cu o valoare totală a primelor brute subscrise de 688 de milioane de lei, în scădere cu 1,6% faţă de perioada similară a anului trecut, evoluţie marcată de contextul restricţiilor impuse de starea de urgenţă, care a dus la limitarea la minimum a activităţii economice în perioada martie-mai.

Pe segmente de business, volumul primelor brute subscrise din asigurări de viaţă s-a majorat cu 14%, în timp ce asigurările de locuinţă au bifat un avans de peste 7%, arată datele transmise joi de companie.

În ceea ce priveşte segmentul auto, subscrierile s-au diminuat cu 3,7%, din cauza vânzărilor mai mici de asigurări facultative, ca urmare a scăderii pieţei auto.

„Fără îndoială 2020 este un an al schimbărilor profunde atât în stilul de viaţă, cât şi în ceea ce priveşte modelul de business. Totuşi, strategia noastră de a ne concentra pe o creştere echilibrată, fără expuneri excesive pe nicio linie de business, ne permite să fim astăzi într-o poziţie puternică, în pofida mediului volatil”, spune Virgil Şoncutean, director general al Allianz-Ţiriac Asigurări.

Strategia Allianz-Ţiriac Asigurări de a investi în servicii digitale cu mult înainte de declanşarea pandemiei s-a dovedit a fi cu atât mai potrivită pentru clienţi în această perioadă de distanţare socială, subscrierile online ajungând să însumeze aproximativ 10 de milioane de lei în primele şase luni din 2020, din care primele aferente asigurărilor de viaţă cu componentă investiţională existente subscrise prin aplicaţia Allianz-Ţiriac Mobile au depăşit 2 milioane de lei, de aproape şapte ori mai mult decât cele înregistrate pe întreg anul trecut prin intermediul acestui canal de distribuţie.

În perioada ianuarie-iunie 2020, compania a plătit despăgubiri de peste 338 de milioane de lei clienţilor şi terţilor păgubiţi.

Rata combinată la nivelul întregii companii s-a redus cu aproape patru puncte procentuale în S1/2020 până la sub 89%, pe fondul unei discipline riguroase a costurilor operaţionale şi al mixului de portofoliu, ceea ce a condus şi la o creştere a profitului operaţional cu peste 28% în primul semestru faţă de aceeaşi perioadă din 2019.

Asigurătorul german Allianz, prezent pe piaţa locală din România prin intermediul Allianz-Ţiriac, a înregistrat un profit operaţional de 4,9 mld. euro în primele şase luni din 2020, cu 20,5% mai puţin comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, potrivit informaţiilor publicate în raportul financiar al grupului.