Adaptarea la noua realitate a mutat cumpărăturile în online: vânzările online au crescut în primele şase luni cu 40%, cu un vârf de plus 75% în aprilie

Autor: Cristina Roşca 30.08.2020

♦ În pandemie, online-ul a devenit un canal de business permanent pentru afaceri care înainte nici nu se gândeau să vândă pe internet bunuri sau servicii ♦ Clinicile de sănătate private au introdus consultaţiile virtuale, producătorul de mobilă Mobexpert are un instrument de AR (realitate augmentată) pentru a vedea cum arată anumite produse direct la tine acasă, iar unele magazine alimentare s-au adaptat pentru a livra comenzi în doar câteva ore.

Comerţul online a fost definit de cei mai mulţi ca fiind câştigătorul acestei perioade marcate de pandemia de Covid-19 în contextul în care în multe sectoare magazinele offline s-au închis, la fel ca restaurantele, cafenelele şi barurile, dar şi şcolile. Astfel, pandemia a dus la o digitalizare forţată a lumii, iar adaptarea la noua realitate a însemnat permanentizarea online-ului în comportamentul de shopping.

Acest lucru se vede şi în cifre, mai exact datele de la Institutul Naţional de Statistică arată că în primele şase luni din 2020 cifra de afaceri în comerţul cu amănuntul prin intermediul caselor de comenzi sau prin internet a crescut cu aproape 40% faţă se semestrul întâi al anului trecut. Ritmul a fost temperat (de 7 - 13%) în ianuarie şi februarie (faţă de aceleaşi luni din 2019), pentru a urca la 27% în martie, când la jumătatea lunii s-a impus starea de urgenţă. Apoi, avansul a galopat şi a atins un maxim de 75% în aprilie, după care ritmul a început să scadă în mai şi în iunie, fără a coborî sub 50%.