Cum poate fi accesată suma de 2.500 de lei pentru angajaţii care au lucrat în regim de telemuncă: salariaţii trebuie să fi lucrat cel puţin 15 zile lucrătoare pe perioada stării de urgenţă

Autori: Irina Apetrii , Mediafax 30.08.2020

Modalităţile de acordare a sprijinului financiar pentru angajaţii care au lucrat în regim de telemuncă sunt reglementate printr-un ordin emis de ministrul Muncii, Violeta Alexandru.

Astfel, dacă un angajator are angajaţi care au lucrat în regim de telemuncă cel puţin 15 zile lucrătoare pe perioada stării de urgenţă, poate accesa suma de 2.500 de lei.

Banii vor putea folosiţi pentru achiziţionarea echipamentelor IT (smartphone, tabletă, laptop), pe care un angajator este obligat să le asigure angajaţilor.

Pentru a accesa banii, angajatorul trebuie să transmită online agenţiilor pentru ocuparea forţei de muncă mai multe documente.

După 30 de zile de la primirea sumei pentru fiecare angajat, angajatorul are obligaţia de a transmite, tot online, agenţiilor pentru ocuparea forţei de muncă câteva documente justificative.

Printre acestea acestea se numără facturile fiscale emise de către furnizorii de bunuri şi servicii tehnologice, bonurile fiscale sau extrasele de cont care să ateste plata facturilor, fişele de evidenţă a materialelor de natura obiectelor de inventar date în folosinţa telesalariaţilor.

Dacă nu se respectă termenul de 30 de zile pentru documentele justificative, angajatorul va trebui să restituie integral suma primită.