Librăria online Librex.ro: În primul semestru din 2020 am avut venituri cu 330% mai mari faţă de S1/2019

Autor: Ioana Nita 03.09.2020

Librex.ro, magazin online specializat în comercializarea de carte, a înregistrat în prima jumătate a acestui an venituri de aproximativ 580.000 de euro, cu 330% mai mari comparativ cu aceeaşi perioadă din 2019, astfel că pentru întreg anul compania mizează pe o cifră de afaceri de 1,7 milioane euro, plus 350% faţă de anul precedent. „Librex a pornit acum zece ani cu misiunea de a crea o platformă unde cititorii să îşi poată găsi cărţile dorite, la cele mai mici preţuri. Creşterea noastră a fost liniară şi sănătoasă, cu adevărate boom-uri în ultimii trei ani (...). Încă de la începutul declarării stării de urgenţă, am ales să fim solidari clienţilor noştri şi să le aducem librăria la uşă. Timp de două luni, pentru noi a fost un Black Friday continuu, aspect ce se reflectă în rezultatele din primul semestru.“

„Raportându-mă strict la perioada stării de urgenţă, veniturile noastre au fost cu 453% mai mari comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut”, a declarat Ionuţ Radu, fondatorul Librex.ro. În prima parte a acestui an, peste 55% din venituri au fost generate de categoriile beletristică, dezvoltare personală şi cărţi pentru copii. Cele mai bine vândute titluri au fost Tatuatorul de cărţi (Heather Morris), Zuleiha deschide ochii (Guzel Iahina) şi Hoţul de cărţi (Markus Zusak).

Jumătate dintre comenzi au fost plasate din Bucureşti, iar restul cu precădere din Cluj Napoca, Timişoara, Iaşi, Braşov, Constanţa şi Galaţi. În ceea ce priveşte dispozitivele de pe care s-au plasat comenzile pe Librex.ro în primul semestru al acestui an, majoritatea – 81% au fost făcute de pe smartphone-uri sau tablete. Ponderea clienţilor care au ales să plătească online cu cardul a crescut anul acesta la 55%, de la 18%. Creşterea substanţială a vânzărilor Librex.ro din primele şase luni ale acestui an se datorează şi investiţiilor alocate pentru dezvoltarea serviciilor şi soluţiilor online, precum şi a celor de logistică şi operaţional, în valoare aproximativă de 125.000 euro.

Librex a mutat activitatea de depozit în acest an într-o nouă locaţie, de opt ori mai mare decât cea precedentă, a cărei capacitate permite procesarea a peste 10.000 de comenzi zilnice. De asemenea, investiţiile au fost direcţionate către un soft performant de gestiune de depozit, care a crescut eficienţa operaţională cu 30%. Totodată, creşterea bazinului de clienţi şi a veniturilor s-a datorat şi eliminării taxei de transport pentru orice comandă, oriunde în ţară, demarată în luna martie.