#cevreaudelaprimar. Vreau să nu mă mai spăl la lighean cu întreţinerea plătită. Am locuit în 4 sectoare din Bucureşti în 4 ani şi nicăieri nu am scăpat de apa caldă care vine rece

Autor: Alex Ciutacu 15.09.2020

Ce vreau de la primar? Vreau să nu mă mai spăl la lighean în 2020, în timp ce plătesc pentru apă caldă.

Sigur, vreau şi eu infrastructură de Capitală europeană, vreau şi eu digitalizarea administraţiilor locale, vreau şi eu mai multe spaţii verzi. Dar, îndrăznesc să cer atât: apă caldă timp de 365 de zile pe an, 24 de ore, 7 zile pe săptămână.

Am locuit în ultimii patru ani în sectorul 2, în sectorul 3, în sectorul 5 şi în sectorul 4 din Bucureşti şi fiecare sector m-a aruncat din când în când, pentru câteva zile (niciodată doar pentru câteva ore), înapoi în cartierul Chercea din Brăila în care am crescut.

Acolo ştiam că ne spălăm la lighean, dar când am vrut să mă mut în Bucureşti nu scria nicăieri despre faptul că apa caldă vine rece de multe ori.

Aş putea să subliniez că e cu atât mai important să ai apă caldă când toată lumea a învăţat să se spele pe mâini şi trebuie să se ferească de o pandemie. Aş putea să spun că e chiar batjocoritor să rămâi fără apă caldă pentru trei zile în mijlocul verii anului 2020 într-un oraş unde conducerea nu conteneşte să ne compare cu alte capitale europene.

Fiecare elev, fiecare student, fiecare muncitor de fabrică cu guler albastru şi fiecare corporatist cu guler alb trebuie să se spele dimineaţa, să spele copiii şi să îşi înceapă ziua pentru a pune în mişcare economia Bucureştiului şi/sau a României.

Mai apoi, fiecare dintre ei se întoarce acasă şi are nevoie de aceeaşi apă caldă înainte de a dormi pentru a o lua de la capăt. Doar că elevul, studentul sau muncitorul poate afla că situaţia s-a schimbat de când a plecat dimineaţă până când se întoarce seara acasă.

La intrarea în scară îl aşteaptă un afiş mult prea cunoscut pe care scrie: apa caldă va fi oprită în intervalul x şi y. Inspiră adânc, intră în casă, porneşte aragazul şi scoate ligheanul din debara.

Vreau ca primarul nostru să ne ţină departe de lighean.

Nu vreau să mi se spună de avariile grave din reţea în timp ce avariile rămân problema şi peste 4 ani şi nimeni nu lucrează decât la peticiri. Nu vreau să mi se spună mereu să îmi iau „centrală proprie”, mai ales când stau în chirie şi soluţia publică ar trebui să fie o soluţie bună.

Ca cetăţean, nu vreau să mi se explice probleme juridice şi de organizare. Ca cetăţean, pentru mine nu contează RADET sau Termoenergetica. Ca cetăţean, pentru mine contează apa caldă pe care o plătesc şi siguranţa că nu mă pândeşte o mică foaie lipită prea târziu în geam la venirea acasă.

Ca jurnalist, nu vreau să se mire companiile care întrerup furnizarea de agent termic atunci când întreb de ce unii locuitori ai Capitalei au fost anunţaţi că rămân 3 luni fără apă caldă. Pentru că tot ce am primit a fost catalogarea situaţiei drept „o eroare”.

Ce vreau de la primar? Să începem cu apa caldă.