Cum va schimba pandemia industria turismului mondial: Va fi nevoie de minim trei ani ca cifrele să revină la nivelul de dinainte de 2020, dar unii turişti îşi vor schimba definitiv modul de călătorie
♦ Pe termen scurt şi mediu consumatorii se vor orienta către turismul intern sau către destinaţii apropiate de casă şi îşi vor reduce bugetul de călătorie ♦ Brandurile şi destinaţiile care sunt atente la mediu, la societate şi care se adaptează folosind tehnologia vor ieşi câştigătoare ♦ Călătoriile vor fi tot mai customizate, urmând a scădea turismul de masă şi a creşte numărul de vacanţe în natură, la cort sau a celor în segmentul de lux.
Industria turismului mondial, estimată la circa 1.700 mld. dolari în 2019, a fost printre cele mai afectate de pandemia de COVID-19 care a anulat majoritatea vacanţelor – mai ales a celor îndepărtate – a închis graniţe – total sau parţial – şi a impus condiţii de călătorie. Mai mult decât atât, impactul pandemiei urmează a fi resimţit mult timp de acum înainte, unii călători urmând să îşi schimbe definitiv comportamentul de consum când vine vorba de turism, arată o analiză a companiei de cercetare de piaţă Euromonitor.
“În cel mai bun scenariu, numărul de vacanţe va scădea cu 50% în 2020, pe când în cel pesimist declinul va fi de 61%. Va fi nevoie de cel puţin trei ani pentru ca cifrele să ajungă din nou la nivelul de dinainte de criză“, au spus analiştii Euromonitor în cadrul evenimentului Travel 2040 – Sustainability and Digital Transformation as Recovery Drivers.