Programul de granturi de 1 mld. euro pentru IMM-urile afectate de criză este operational, dar firmele trebuie să se preînscrie exclusiv prin semnătura electronică. Camelia Ivan, CEO al Trans Sped: Noi susţinem companiile româneşti să se digitalizeze cât mai repede, furnizăm certificate digitale recunoscute în România şi Europa

Autor: Roxana Rosu 17.09.2020

IMM-urile care vor să ceară finanţări prin programul de granturi de 1 mld. euro lansat de guvern în contextul crizei COVID19 pot obţine  semnătura electronică nece­sară în procesul de preînscriere prin intermediul firmei Trans Sped, furnizor de semnături electronice cu certificate digitale calificate, recunoscute în România, în UE, în Statele Unite, precum şi pe alte pieţe.

IMM-urile se pot înscrie, cu ajutorul semnăturii electronice,  pe platforma https://granturi.imm.gov.ro, care a devenit operaţională marţi 15 septembrie.

Granturile sunt destinate firmelor afectate de criza COVID-19, acestea putând solicita finanţări de 2.000-200.000 de euro.  Aplicanţii trebuie să se preînregistreze exclusiv pe baza unei semnături electronice valide.

„Suntem de ani buni parteneri de încredere ai companiilor româneşti mai mari sau mai mici în procesul de digitalizare a afacerilor. În această perioadă am susţinut IMM-urile să se adapteze la cerinţele acestei perioade complicate pe care o traversăm. Furnizăm certificate digitale recunoscute şi opozabile în justiţie în România, în Uniunea Europeană şi în Statele Unite. De asemenea, semnăturile electronice pe care le oferim pot fi utilizate la înscrierea în programele guvernamentale de sprijin şi în interacţiunea cu instituţiile publice. Conform legislaţiei româneşti, autorităţile sunt obligate să accepte documente semnate cu semnătură electronică calificată”, a declarat Camelia Ivan, CEO al Trans Sped.

Trans Sped furnizează certificate digitale calificate pentru semnătură electronică cu chei criptografice păstrate pe dispozitiv securizat în infrastructura proprie, accesul făcându-se prin internet (cloud), cât şi pe dispozitiv securizat extern de tip token, care se conectează prin USB la laptop sau PC. Sistemul permite semnarea de pe orice dispozitiv (smartphone, tabletă, laptop, PC).

De asemenea, firma asigură servicii pentru arhivarea documentelor, sigiliu electronic calificat, marca temporală şi soluţii dedicate de management al documentelor.

Obţinerea unei semnături electronice de la Trans Sped se poate face exclusiv online, printr-o soluţie de identificare video la distanţă certificată.

Semnătura electronică cu certificat calificat are, potrivit legislaţiei româneşti şi europene, aceeaşi valoare ca şi cea olografă, o poate înlocui şi este opozabilă în justiţie.

Conform unei ordonanţe de urgenţă emisă de guvern, toate instituţiile publice din România sunt obligate prin lege să accepte semnătura electronică cu certificat digital calificat. Aceasta poate fi folosită în relaţie cu Administraţia Financiară, cu Inspectoratul Teritorial de Muncă, cu administraţia publică locală şi cu orice altă instituţie publică sau program guvernamental.