Polonezii de la Answear, cu activitate şi în Romania, vor să se listeze la Varşovia până la final de 2020. Evaluare de 43 mil. euro. Wearco, proprietarul platformei, a depus prospectul de listare la ASF-ul polonez

Autor: Tibi Oprea 18.09.2020

Retailerul online de fashion Answear, cu sediul central în Polonia şi cu activitate şi pe piaţa românească, a anunţat că vrea să se listeze pe piaţa principală a Bursei de la Varşovia (WSE) la finalul acestui an, iar în acest sens a depus la Autoritatea de Supraveghere Financiară poloneză prospectul de listare, scrie stockwatch.pl. „Answear.com se va alătura în curând grupului de companii publice. Acesta este un pas natural legat de dezvoltarea dinamică a afacerii, scara deja mare de operaţiuni şi un apetit şi mai mare pentru viitor. Am transmis Prospectul către Autoritatea Poloneză de Supraveghere Financiară, ceea ce înseamnă că ne apropiem de debutul nostru pe piaţa principală a Bursei de la Varşovia”, spune Krzysztof Bajolek, CEO al Wearco, proprietarul Answear. Wearco deţine participaţia majoritară în firmă în timp ce MCI.TechVentures 1.0, cel mai mare fond de investiţii în tehnologie din Europa Centrală şi de Est, administrat de MCI Capital, are o deţinere de 30,76% din numărul de acţiuni. 

Deţinerea fondului a fost evaluată în iunie 2019 la 60 de milioane de zloţi polonezi (13,47 milioane de euro), ceea ce înseamnă că societatea ar fi valorat la finele S1/2019 circa 43 de milioane de euro. Spre comparaţie, în noiembrie 2018 evaluarea Answear era de 115 milioane de zloţi polonezi (25,8 milioane de euro), potrivit calculelor realizate de ZF.