Investiţi în România! Un proiect ZF şi CEC Bank. Bibiana Stanciulov, director general, Sonimpex Topoloveni: Accesăm acum 1 mil. euro din fonduri europene pentru promovarea Magiunului de Topoloveni alături de şofran ecologic din Grecia

Autor: Alex Ciutacu 21.09.2020

Sonimpex Topoloveni îşi extinde portofoliul către produse din legume şi pregăteşte investiţii pentru segmentul produselor din carne. 

Compania Sonimpex Topolo­veni accesează fonduri europene în valoare de 1 mil. de euro pentru promovarea Magiunului de Topoloveni alături de şofranul ecologic din Grecia, atât în România, cât şi în teritoriul elen, a declarat Bibiana Stanciulov, director general şi fondator al Sonimpex Topoloveni, în cadrul emisiunii Investiţi în România!, realizată de ZF în parteneriat cu CEC Bank.

„Ne asociem cu producătorii şofranului ecologic din Grecia, ceea ce mi se pare mai mult decât bine-venit. Este vorba de două branduri şi ele sunt întotdeauna împreună la târguri internaţionale. (...) Am ales România şi Grecia şi vom face promovare reciprocă a Magiunului şi şofranului. Proiectul se ridică la un milion de euro”, a explicat Bibiana Stanciulov, cea care a creat compania Sonimpex Topoloveni, cu afaceri de aproape 4,7 mil. lei în 2019. 

Dincolo de proiectul de promovare finanţat din fonduri europene, compania vizează extinderea portofoliului către produse preparate din legume şi din carne. 

„Am scos pe piaţă deja 4-5 produse noi. Ne vom axa pe produse care înseamnă mâncare de mâncat cu lingura sau furculiţa în farfurie, pentru că am realizat că doamnele nu mai au timpul necesar de pierdut în bucătărie. Îmi doresc să le creez timpul liber, oferindu-le produse care se pot mânca direct din farfurie. Am creat sarmalele, nu din carne, ci din ciuperci sau prune uscate, vom face zarzavatul de ciorbă şi avem şi zacuşte”, a declarat ea.  

Bibiana Stanciulov  a mai spus că plănuieşte o investiţie de câteva sute de mii de euro în 2021, în vederea achiziţionării utilajelor necesare pentru produsele din carne. Odată cu investiţia în noi utilaje, compania vrea să investească şi în achiziţionarea unei centrale ecologice, astfel încât vrea să-şi reducă amprenta de poluare şi să obţină pe cont propriu combustibilul necesar pentru activitate.

„M-ar interesa foarte tare o centrală ecologică. Pentru mine este facil de obţinut combustibilul necesar pentru că noi avem mulţi sâmburi de la fructe. Am avea nevoie de această centrală, iar ea costă circa 100.000-200.000 de euro. Va fi luată la pachet cu utilajele. Urmăresc nişte fonduri europene, dar în acest moment trebuie să finalizez IMM Invest, unde am depus o solicitare prin CEC Bank”.

Compania se pregătea pentru un an „de excelenţă din punct de vedere financiar”, aşa cum a menţionat Bibiana Stanciulov, însă criza sanitară a dus la anularea unor târguri internaţionale importante pentru business. 

„A fost o lovitură în martie când aveam deja biletele cumpărate pentru un târg internaţional cu ajutorul fondurilor europene de promovare, dar nu am mai reuşit să ajungem. Era un târg la Tokio, luasem legătura cu un posibil distribuitor, dar s-au anulat biletele de avion. (...) Ne-am gândit cu speranţă că se va termina într-o lună, două, dar au căzut toate târgurile internaţionale, fondurile europene pentru promovare şi vorbim de America, Vietnam, Orientul Mijlociu”.

Cu toate acestea, antreprenoarea speră ca în martie 2021 să ajungă la un acord cu distribuitorul din Japonia, întrucât ar putea aduce un avânt businessului.

Vânzările companiei cu circa 30 de angajaţi au fost afectate de pandemie, însă segmentul de online a reuşit să-şi dubleze aportul în business, în contextul în care acest canal a devenit mult mai efervescent pentru companiile din producţia alimentară în 2020. 

„Online-ul creşte spectaculos pentru că bănuiesc că oamenilor le este teamă să intre în magazine. Cred că s-a dublat, de la 10% în anii trecuţi acum cred că ajunge la 20%”, a menţionat Stanciulov. 

 

Care sunt principalele probleme identificate de Sonimpex Topoloveni în România: 

► Finanţare bancară. Am zis mereu că românii merită să aibă o bancă strict pentru antreprenorii români care asigură de fapt PIB-ul României şi care nu exportă profitul. Noi, aceştia mici, noi asigurăm PIB-ul României pentru că tot ceea ce producem plătim aici impozite etc. De la cel care are zece vaci, două hectare de pământ, până la mine în industria alimentară, toată lumea are această problemă. 

► Fiscalitate. Este o problemă foarte importantă pentru cei ca mine care produc fără zahăr adăugat: de ce în alte state TVA este fie 0%, fie 2-3% pentru produse fără zahăr adăugat, iar la noi este de 9%, identic cu TVA-ul celorlalte produse. Este de 5% pentru magiunul de prune pentru că este tradiţional, dar în rest 9%. Nu este corect. Haideţi să încercăm să departajăm.