Incertitudinea legată de desfăşurarea şcolii a dus la creşterea cu circa 50% a vânzărilor de laptopuri, tablete şi camere web; bugetul unei familii a urcat cu 50%, la o medie de 1500 lei

Autor: Roxana Rosu 21.09.2020

Începerea noului an şcolar a generat o creştere a vânzărilor de laptopuri, tablete şi camere web cu aproximativ 50%, pe fondul incertitudinii modului de desfăşurare a cursurilor (clasic, online sau hibrid) şi a necesităţii pregătirii pentru diferite scenarii, în contextul crizei sanitare generată de pandemia de COVID 19.

În această toamnă, bugetul mediu alocat de o familie pentru acest tip de achiziţii a crescut cu până la 50% şi a urcat la aproximativ 1.500 de lei, în condiţiile în care, spre deosebire de anii trecuţi, majoritatea părinţilor s-au pregătit acum şi pentru situaţia ca şcoala să se desfăşoare online, arată o analiză evoMag.

În plus, mulţi au luat în calcul să lucreze de acasă şi au investit în echipamentele necesare, atât pentru ei, cât şi pentru copiii lor: laptopuri, tablete, camere web, imprimante, monitoare, produse de reţelistică etc.

Investiţii mai mari s-au făcut şi în zona de confort, românii petrecând tot mai mult timp acasă. „Familiile cu copii şi cei care lucrează de acasă au fost în situaţia de a investi preponderent în echipamente hardware în această perioadă. Bugetul mediu per familie a crescut şi cu 50%, ajungând la aproximativ 1.500 de lei. Iar particularităţile, atunci când vine vorba despre comportamentul de consum în aceasta perioadă, ţin de necesitate şi de rapiditate. Nu mai este nevoie de multe interacţiuni cu un produs până la achiziţia acestuia”, spune Mihai Pătraşcu, CEO evoMAG.

Aceeaşi tendinţă de observă şi pe segmentul corporate, reprezentat atât de domeniul public, cât şi cel privat, unde achiziţiile de hardware au crescut din aceasta perioadă.