Cât contează pentru generaţia Z că un produs e made in Romania: Pentru unu din doi tineri provenienţa locală cântăreşte greu în decizia de cumpărare

Autor: Cristina Roşca 23.09.2020

Pentru generaţia Z (tineri de 16-24 de ani) factori precum made in Romania sau produs eco-friendly contează în decizia de cumpărare, arată un studiu realizat de organizaţia Romanian Business Leaders.

Mai exact, pentru aproape 50% dintre tineri contează mult sau foarte mult că un produs este local. Mai mult, şapte din zece reprezentanţi ai generaţiei Z au spus că se uită şi caută articole şi bunuri prietenoase cu mediul. La polul opus, 30% dintre cei chestionaţi în studiul Insight PulseZ afirmă că nu îi interesează ca provenienţa unui bun să fie locală.

Studiul realizat pe un eşantion de 1.115 tineri cu vârste cuprinse între 16 şi 24 de ani, echilibrat din punctul de vedere al genului, regiunii şi mediului urban rural, a relevat o tendinţă despre care se vorbeşte deja de câţiva ani la nivelul întregii pieţe.