Răzvan Sighinaş, chief information officer ING Bank România: Sunt multe aspecte ale digitalizării care nu ţin de modul în care expui serviciile, ţin de modul în care gândeşti procesul de business pentru a face faţă acestui nou mediu care este mai scalabil şi mai rapid

Autor: Alexandra Cepăreanu 23.09.2020

Răzvan Sighinaş, chief information officer în cadrul ING Bank România, spune că deşi companiile au început să adopte rapid noile tehnologii pentru a-şi putea continua businessul în contextul pandemiei de COVID-19, procesul de digitalizare trebuie gândit pe termen lung, pentru a asigura un mediu scalabil.

„Am văzut o nevoie accelerată de digitalizare, dar acest proces trebuie privit pe termen lung, în mod asumat. Sunt multe aspecte ale digitalizării care nu ţin de canal, de modul în care expui serviciile, ţin de modul în care gândeşti procesul de business pentru a face faţă acestui nou mediu care este mai scalabil şi mai rapid”, a spus Răzvan Sighinaş, în cadrul videoconferinţei ZF High-Tech Innovation Summit 2020 - Cum repornim business-ul prin digitalizare.

El a adăugat că transformarea digitală este o transformare a modelului de business care trebuie să se traducă prin sustenabilitate. „Multe organizaţii s-au focusat în a pune la dispoziţia clienţilor un canal digital. Însă, cine face asta de ceva timp, ştie că digitalizarea necesită schimbarea modului de business, a modului de operare, nu doar punerea la dispoziţie a unui canal de comunicare cu clientul.”

 

Alte declaraţii

 

Trebuie să continuăm procesul de digitalizare, dar să ne focusăm să o facem pe termen lung şi sustenabil.

Cred că noi, cei care aducem tehnologia, avem responsabilitatea de educare. Trebuie să fim educatori, să ne asumăm influenţarea strategiei pentru a adresa atât oporutnităţile, cât şi riscurile aduse de digitalizare.

În prezent, există această nevoie de digitalizare şi în zona academică. O educaţie pe măsura exigenţei pe care o aduce viitorul se bazează mult pe know-how-ul pe care experţii din domeniul IT îl deţin, pentru a construi soluţii digitale competitive la nivel internaţional.

Trebuie să inserăm acest know-how şi să accelerăm crearea acestor soluţii inovative de care vom avea nevoie în timp.