Videoconferinţa ZF High-Tech Innovation Summit 2020 - Cum repornim business-ul prin digitalizare. „Procesul de digitalizare trebuie să aibă loc în paralel cu educarea angajaţilor care folosesc noile tehnologii implementate“

Ziarul Financiar 24.09.2020

 „Obstacolul digitalizării nu este disponibilitatea tehnologiei, este lipsa cadrului de reglementare“ ♦ „Digitalizarea are nevoie de o infrastructură sigură şi scalabilă“ ♦ „Asistăm la o piaţă de IT puţin mai sigură decât acum jumătate de an“ „Soluţiile de securitate au fost printre cele mai căutate“ ♦ „În perioada următoare companiile vor implementa mai intens noi soluţii de digitalizare“

 

Cătălina Niculiţă, Systems Engineering Manager

în cadrul Cisco România:

Principala diferenţă pe care am văzut-o este adopţia tehnologiei. Discutăm de tehnologii care existau pe piaţă de mult timp, dar aveau o rată redusă de adopţie şi putem spune că pandemia a stimulat adopţia noilor tehnologii.

Dacă la începutul pandemiei companiile au fost într-o stare de criză, treptat lucrurile au intrat într-un făgaş normal, acestea s-au adaptat la noul normal, au început să adopte tehnologiile existente, iar pe parcurs oamenii au venit cu idei noi.

Companiile au profitat de situaţia creată de pandemie pentru a consolida reţelele şi centrele de date.

Am văzut multe proiecte de consolidare serioase a centrelor de date. Vedem acum o consolidare la nivelul infrastructurii, securităţii, redefinirea aplicaţiilor, a modului în care aceste aplicaţii interacţionează cu clientul final.

 

Răzvan Sighinaş,

chief information officer în cadrul ING Bank România

Procesul de digitalizare trebuie gândit pe termen lung pentru a fi sustenabil, deoarece digitalizarea necesită schimbarea modului de business, a modului de operare. Sunt multe aspecte ale digitalizării care ţin de modul în care gândeşti procesul de business pentru a face faţă acestui nou mediu care este mai scalabil şi mai rapid. Trebuie să continuăm procesul de digitalizare, dar să ne focusăm să o facem pe termen lung şi sustenabil.

Multe organizaţii s-au focusat în a pune la dispoziţia clienţilor un canal digital. Însă, cine este familiarizat cu tehnologia şi companiile care aveau site şi înainte de această pandemie ştie că digitalizarea necesită schimbarea modului de business, nu doar punerea la dispoziţie a unui canal de comunicare cu clientul.

Cred că noi, cei care dezvoltăm şi aducem tehnologia pe piaţă, avem şi responsabilitatea de educare.

 

 

Marius Coman,

IoT Country Sales Manager în cadrul Vodafone

Companiile care foloseau noile tehnologii şi înainte de pandemie au fost primele care au continuat procesul de digitalizare. Însă, lucrurile au fost accelerate în ultimele şase luni, companiile au căutat soluţii pentru a creşte gradul de digitalizare şi pentru a automatiza procesele de business. Digitalizarea va fi un „must have“, iar în perioada următoare, companiile vor implementa mai intens noi soluţii de digitalizare.

Ne uităm să accelerăm procesul de digitalizare. Perioada de şase luni a reprezentat o perioadă în care companiile s-au reinventat în procesul de a lucra, de a interacţiona cu clienţii. Probabil că această stare va mai dura, iar proiectele care au fost amânate sunt acum reluate. Companiile îşi dau seama că pot continua să funcţioneze doar dacă se digitalizează, dacă adoptă soluţii.

 

Mark Torr,

CEE Data, AI & IOT Business Lead în cadrul Microsoft

La baza digitalizării stă efortul de a ne asigura că infrastructura este sigură şi scalabilă şi că legislaţia în vigoare permite implementarea anumitor tehnologii, precum cea care asigură munca de acasă.

De multe ori obstacolul nu este disponibilitatea tehnologiei, este lipsa cadrului de reglementare şi a sprijinului de care avem nevoie pentru a face acest lucru.

Sunt un fan al muncii de oriunde, dar acest model de lucru are multe implicaţii, iar principala preocupare ar trebui să fie modul în care îi ajutăm pe angajaţi să înţeleagă cum se folosesc tehnologiile pe care le implementăm.

Nu este vorba doar despre tehnologia în sine, trebuie să ne asigurăm că oamenii ştiu cum să folosească tehnologiile şi soluţiile implementate şi, cel mai important, că au acces la aceste tehnologii.

 

Ştefan Rugină,

IBM technology consultant, Asseco SEE

Colegii din departamentele de infrastructură şi cele de securitate au avut ocazia să îşi arate agilitatea. Soluţiile de securitate au fost printre cele mai căutate de companii, care s-au adaptat rapid pentru a implementa soluţii noi pentru a permite unui număr cât mai mare de angajaţi să lucreze de acasă.

O mare importanţă au avut şi departamentele de HR (human resources) pentru că au fost nevoite să adapteze munca de acasă în cadrul legal existent. Soluţii s-au găsit, a fost o perioadă incredibilă, în care companiile din toate ariile s-au adaptat rapid

Am observat un număr mare de tranzacţii din partea companiilor active în zona de retail şi a procesatorilor de plăţi. Spre exemplu, implementarea soluţiilor şi instrumentelor de automatizare a proceselor au permis companiilor să crească capacitatea de a primi cât mai mulţi utilizatori pe platformele online.

 

Bogdan Ivănel,

co-founder & CEO al Code4Romania

Societatea civilă rezolvă problemele tuturor. Cred că în aceste aproape şapte luni de pandemie am văzut foarte bine acest lucru. Cu cât reuşim să construim o societate civilă viabilă, cu atât răspunsul acesteia poate fi mai sănătos. Code4Ro proiectează, produce şi administrează infrastructura civică din România din 2016.

Prin activitatea noastră creştem capacitatea societăţilor civile şi a instituţiilor din România. Ducem o muncă de educare şi a finanţatorilor sectorului societăţilor civile. Încercăm să punem pe masă tehnologii bine gândite, care funcţionează în masă.

În contextul actual, am dezvoltat ecosistemul pentru ameliorarea efectelor generate de contextul pandemic. Un ecosistem construit în timp record, cu ajutorul guvernului României. Am suplinit un gol instituţional într-o situaţie de criză. Există o lipsă de infrastructură tehnică pe care a trebuit să o suplinim.