Pandemia va şterge aproape 30% din volumele de vânzări de bere din HoReCa în 2020. În România, din totalul volumelor de bere consumate de 16,7 milioane de hectolitri, HoReCa reprezintă doar 15%

Autor: Cristina Roşca 24.09.2020

Volumele de vânzări de bere din HoReCa vor scădea cu 28% în 2020 din cauza pandemiei de COVID-19, arată o analiză a companiei de cercetare de piaţă Euromonitor.

„Toate categoriile de produse din segmentul berii vor scădea puternic în volum în segmetul HoReCa în 2020, ca urmare a închiderii aproape totale a sectorului timp de câteva luni şi ca urmare a reticenţei românilor de a-şi menţine obiceiurile anterioare de consum“, spun analiştii de la Euro­monitor. Sezonalitatea puternică a vânză­ri­lor de bere şi faptul că de multe ori consumul acestei băuturi era asociat cu evenimentele sportive - multe dintre ele anulate în 2020 - au afectat volu­mele de vânzări din on-trade (din HoReCa) în mare parte din primăvară şi în sezonul estival, mai ales la început. Totuşi, impactul asupra pieţei to­tale este mai mic decât în alte ţări datorită specificului local. Mai exact, aproxi­mativ 15% din vânzările în volum de bere din România se reali­zează în ca­nalul on-trade (baruri, restau­rante etc.), iar restul se înre­gistrează în maga­zine, românii prefe­rând să consume această băutură acasă.

Per total, consumul de bere pe cap de locuitor s-a situat la 86 de litri anul trecut în România. Industria berii a avut un an 2019 bun, volumele comer­cializate au fost de circa 16,7 milioane de hectolitri, situându-se la aproxi­mativ acelaşi nivel (Ă0,4%) faţă de anul anterior, arată datele de la Aso­ciaţia Berarii României. Au crescut vânzările de bere premium, dar şi în ambalaje considerate mai scumpe, aşa cum este cel de sticlă, astfel că în valoare evoluţia a fost mai bună.