ZF 15 minute cu un antreprenor. Un proiect ZF şi First Bank. Andrei Pădurean, coproprietar Uniconf: Politica marilor retaileri este impunerea mărcilor proprii la raft, ceea ce duce în timp la dispariţia micilor producători. Lenjeria vândută sub brandul Uniconf este produsă într-o fabrică în municipiul Zalău, ce se întinde pe o suprafaţă de 28.000 mp

Autor: Miruna Diaconu 25.09.2020

♦ Din cauza pandemiei, compania a fost nevoită să disponibilizeze o parte dintre angajaţi, dar speră ca în curând să poată să îi reangajeze.

Andrei Pădurean, coproprietar al producătorului de lenjerie intimă Uniconf, spune că există o mare problemă pentru producătorii locali în ceea ce priveşte globalizarea pieţei. Astfel, marii retaileri au o politică destul de agresivă în ceea ce priveşte impunerea mărcilor proprii la raft, măsură care în timp duce la dispariţia micilor producători din marile lanţuri de magazine.

„Fiind prezenţi în piaţa de retail, noi am început să accesăm şi magazine de retail din afara ţării, iar politica marilor retaileri este aceea de impunere a mărcilor proprii în pieţele internaţionale. Aici e marea problemă, eu văd o problemă gravă pentru că aceste reţele de retail au acaparat foarte mult piaţa internă, aici mă refer la lenjerie. Ei au undeva la 70% din vânzări, pe când retailul tradiţional e undeva la 30%, iar astfel clienţii mici au murit pe parcurs (n.r. retailul tradiţional), iar clienţii mari au crescut:, spune Andrei Pădurean, coproprietar Uniconf, în cadrul emisiunii ZF 15 minute cu un antreprenor: Cum facem ca economia să funcţioneze în continuare?, un proiect ZF şi First Bank.

Omul de afaceri adaugă că această globalizare a pieţei a reprezentant un mare dezavantaj pentru Uniconf, care a avut de pierdut mai multe puncte de desfacere.

Pandemia de Covid-19, mai ales în primele luni, a reprezentat pentru multe state din Europa o luptă pentru produsele necesare care de multe ori erau aduse de la un alt capăt de lume. În acest context, s-a discutat despre posibilitatea relocării dinspre Asia spre Europa, mai aproape de consumator şi de retailer. Este vorba de producţia nu doar de bunuri de larg consum, ci şi de haine spre exemplu.

„România are toate şansele să îi atragă pe cei care şi-au mutat anterior producţia în China dacă la nivelul statului s-ar defini o politică clară cu privire la mărcile naţionale sau la producţia internă. În contextul pandemiei, pe termen scurt, marile lanţuri de retail - unele dintre ele - au început să se îndrepte către furnizorii locali. Totuşi rămâne în picioare politica de creştere a spaţiului mărcilor proprii la raft, care în continuare sunt produse preponderent în China (în cazul lenjeriei intime - n.red.)“, explică Andrei Pădurean.


Andrei Pădurean, coproprietar Uniconf: Noi în ultimii patru ani ne-am zbătut foarte mult să dezvoltăm piaţa europeană, am bătut la uşile marilor retaileri din Europa, dar am tot fost refuzaţi. Aşa că am început să batem la porţile celor din Est, care au o viziune asupra mărfurilor din România ca fiind de calitate.


Antreprenorul mai spune că nu ar dori să încheie o colaborare cu un retailer prin care ar produce textile sub marca proprie a acestuia pentru că odată cu creşterea treptată a salariilor din economie, retailerul ar putea lua oricând decizia să îşi mute producţia într-o ţară unde costul cu forţa de muncă este mai ieftin, iar Uniconf ar avea de suferit.

Există deja companii care s-au reorientat către Republica Moldova, Serbia sau chiar Albania.

Mai mult decât atât, Andrei Pădurean precizează faptul că brandul creat de companie are în spate câţiva ani de muncă, iar producţia pentru o altă marcă ar putea duce la slăbirea sau chiar dispariţia acestuia.

Lenjeria vândută sub brandul Uniconf este produsă într-o fabrică situată în municipiul Zalău, ce se întinde pe o suprafaţă de 28.000 de mp. Înainte de pandemie, în cadrul companiei lucrau circa 220 de angajaţi, însă criza actuală a însemnat o disponibilizare a forţei de muncă. Mai exact, pandemia a dus la reducerea cu aproape 30% a numărului de salariaţi. Disponibilizarea forţei de muncă a venit pe fondul reducerii producţiei la aproape jumătate faţă de perioada de dinaintea pandemiei.

Totuşi, omul de afaceri spune că îşi doreşte să reangajeze oamenii pentru că pe viitor se gândeşte să se extindă către piaţa din Rusia.

„Noi în ultimii patru ani ne-am zbătut foarte mult să dezvoltăm piaţa europeană, am bătut la uşile marilor retaileri din Europa, dar am tot fost refuzaţi. Aşa că am început să batem la porţile celor din Est, care au o viziune asupra mărfurilor din România ca fiind de calitate“, spune Andrei Pădurean.

Andrei Pădurean este fiul proprietarului companiei ce deţine brandul Uniconf, Vasile Pop Pădurean, care deţine grupul de firme Universal din judeţul Sălaj. Grupul de companii are activitate în mai multe domenii precum producţia de lejerie şi alimente.

Firma Universal Co, cea care operează businessul Uniconf, a obţinut în 2019 afaceri de 24,4 mil. lei, minus 7% faţă de 2018.