Vodafone: Gradul de digitalizare a activităţii a fost un factor cheie în impactul pe care criza generată de pandemie l-a avut asupra IMM-urilor

Autor: Roxana Rosu 30.09.2020

Gradul de digitalizare a activităţii a fost un factor cheie în impactul pe care criza generată de pandemie l-a avut asupra IMM-urilor la nivel european, aceste firme fiind încă în urma organizaţiilor mai mari în ceea ce priveşte adoptarea tehnologiilor, arată un studiu realizat de Vodafone.

Astfel, companiile mici şi medii care s-au digitalizat au avut cele mai mari şanse de a identifica noi oportunităţi de business în timpul pandemiei, iar afacerile cu cel mai mare nivel de digitalizare şi-au asigurat oportunităţi cu o rată de cel puţin două ori mai mare comparativ cu afacerile cel mai puţin digitalizate.

Cele mai mari decalaje sunt în digitalizarea proceselor organizaţionale interne, unde se poate câştiga cel mai mult prin eficientizare.

În ultimele luni, mai mult de jumătate (57%) dintre companiile mici şi medii din toate sectoarele au înregistrat anulări ale comenzilor sau contractelor, în timp ce 35% dintre IMM-uri au indicat faptul că pandemia a avut un impact semnificativ asupra cererii şi veniturilor.

“Companiile mici şi medii joacă un rol important în economiile europene, dar acestea au fost deosebit de vulnerabile la criza pandemiei. Investind în IMM-uri şi în transformarea lor digitală avem ocazia să modelăm redresarea economică a Europei într-un mod care să ofere schimbări durabile şi de impact. Credem că rezultatele studiului sunt foarte relevante pentru guverne în dezvoltarea de politici care să asigure că IMM-urile beneficiază de ceea ce au nevoie pentru a se redresa. Acum este momentul să sistematizăm digitalizarea companiilor mici şi medii şi să analizăm modul în care Fondul de Redresare al UE poate fi cel mai bine utilizat la nivel naţional pentru a sprijini rezilienţa şi redresarea IMM-urilor", a declarat Mihnea Rădulescu, Director Enterprise Business Unit, Vodafone România.