PwC: Consumatorii europeni preferă în număr tot mai mare plăţile fără numerar, dar rămân reticenţi să îşi dea datele personale, ceea ce întârzie dezvoltarea open banking

Autor: Roxana Rosu 05.10.2020

Consumatorii europeni preferă în număr tot mai mare plăţile fără numerar, dar rămân reticenţi să îşi dea datele personale, ceea ce întârzie dezvoltarea serviciilor online, arată un studiu realizat de Strategy&, parte a reţelei PwC.

Astfel, 36% dintre respondenţii sondajului spun că utilizează cash în 2020, cu 7 puncte procentuale mai puţini decât în urmă doi ani.

Pe de altă parte, doar 20% dintre participanţi se arată dispuşi să ofere datele financiare, necesare pentru dezvoltarea open banking.

În locul numerarului, consumatorii folosesc carduri, portofele electronice sau aplicaţii. Utilizarea cardurilor de debit se află în creştere, în 2020, la 31% faţă de 27% în 2018, iar cea a aplicaţiilor şi a portofelelor electronice la 14% de la 11%.

”Odată cu deschiderea pieţei europene a serviciilor de plăţi în urmă cu doi ani, cunoscută ca open banking, au fost încurajate inovaţia, implementarea tehnologiei şi concurenţa în această industrie pentru o dezvoltare mai rapidă. Însă reticenţa clienţilor de a împărtăşi datele personale rămâne o problemă cu care se confruntă în prezent toţi jucătorii, atât cei tradiţionali, băncile, cât şi cei noi, FinTech. Chiar dacă băncile tradiţionale au în continuare un avantaj de încredere în faţa competitorilor, erodarea devine vizibilă. În acest context, toţi actorii pieţei trebuie să ofere beneficii şi stimulente noi care să construiască încrederea consumatorilor”, spune Dinu Bumbăcea, Partener, Lider Consultanţă pentru Afaceri, PwC România.

Conform sondajului, respondenţii europeni spun că au cea mai mare încredere în băncile tradiţionale şi în furnizorii de carduri pentru schimbul de informaţii personale (17%). Comparativ cu 2018, atât băncile, cât şi furnizorii de carduri au pierdut 4 puncte procentuale din încredere.