După Afaceri Premium. Bucureştiul văzut prin ochii unora dintre cei mai longevivi expaţi. Cum descriu Capitala executivii care conduc Lidl, Raiffeisen, L’Oreal, Happy Tour ori Garanti?

Autor: Cristina Roşca 06.10.2020

Unii îl numesc încă Micul Paris şi nu fără motiv. Alţii văd mai degrabă una dintre cele mai eclectice capitale Europene. Şi nu se înşeală nici ei. Au dreptate şi cei care îl caracterizează drept aglomerat, cu un trafic infernal, dar şi cei care îi admiră parcurile, adevărate „mări“ de verdeaţă. Iar când vine vorba de baruri, cluburi ori cafenele de specialitate, ai senzaţia că ai aterizat la Londra sau la New York, nu la Bucureşti. Sau cel puţin aceasta era impresia acum câteva luni, înainte ca pandemia de COVID-19 să paralizeze industria HoReCa.

Pe scurt, Bucureştiul este ca mezinul unei familii. A copiat sau a împrumutat câte ceva din ce au bun cei mai mari, mai dezvoltaţi, mai deştepţi. Astfel, nu s-a mulţumit să ia ce era mai frumos doar de la Paris - în special arhitectura -, aşa că a „furat“ câte ceva şi din Istanbul - atmosfera, dar nu numai - şi ceva de la New York - mai ales energia.