Comerţul alimentar la raport: magazinele de discount au câştigat 5% cotă de piaţă în doi ani, mâncând de la hipermarketuri şi magazine tradiţionale

Autor: Cristina Roşca 07.10.2020

Magazinele de tip discount sunt principalii câştigători ai comerţului cu dominantă alimentară din România, câştigând 5% cotă de piaţă în ultimii doi ani, arată o analiză a ZF pe baza datelor companiei de cercetare de piaţă GkF.

La polul opus, comerţul tradiţional mai are doar 32% din vânzări, an de an cedând câteva procente jucătorilor care operează magazine moderne şi care deschid 350-400 de unităţi anual.  

„Magazinele de tip discount sunt mari câstigătorii ai comerţului modern. Cu o creştere de 37% (în primul semestru din acest an - n.red.) în valoare faţă de ianuarie - iunie 2019, magazinele de tip discount surclasează supermarketurile şi devin al doilea jucător din comerţul modern din punctul de vedere al cotei de piaţă valorice. În aceeaşi perioadă din 2019 ritmul de creştere era de două ori mai mic şi acestea acopereau doar 16% din total cheltuieli pe bunuri de larg consum“, spun analiştii GfK. Ei adaugă că cele mai afectate din cauza reducerii frecvenţei de cumpărare sunt hipermarketurile şi magazinele din comerţul tradiţional.