Nicolas Racquet, Renault: În România sunt proiectate 95% din transmisiile manuale ale Renault

Autor: Bogdan Alecu 17.10.2020

Renault Technologie Roumanie, cel de-al doilea cel mai mare centru de inginerie al Grupului Renault este responsabil pentru proiectarea transmisiilor manuale ce se regăsesc atât pe modelele mărcii franceze, cât şi pe Dacia.

"Aproape toate transmisiile manuale, 95% dintre acestea sunt dezvoltate în România, în cadrul Renault Technologie Roumanie (RTR). RTR este unul dintre cele mai mari centre ale noastre", a spus Nicolas Racquet – Director of Hybrid & Electric Powertrain Development.

El a subliniat că inclusiv cutia de viteze de pe noul Clio E-Tech Hybrid a fost proiectată tot în România, iar sistemul include tehnologie inspirată din Formula 1.

Datorită muncii desfăşurate în dezvoltarea motoarelor hibride multimodale, spre deosebire de montarea propriu-zisă a motoarelor cu ardere tradiţională şi cu anumite capacităţi electrice, motoarele E-TECH garantează o eficienţă excelentă a energiei, datorită cutiei de viteze multimodale inovatoare, frânării regenerative eficiente şi reîncărcării bateriei de mare capacitate; totul datorită expertizei combinate, dobândite în Formula 1 şi vehiculele electrice.

Cu toate aceste active, Clio E-TECH poate fi condus până la 80% din timp, pe drumurile oraşului, în modul all-electric, cu o economie de consum de până la 40%, în comparaţie cu un motor pe benzină în ciclul urban.

Trenul de rulare utilizat în toate motoarele hibride Renault este disponibil în două variante: E-TECH (full-hybrid, cunoscut şi sub denumirea de HEV sau hibrid) şi E-TECH Plug-in (plug-in hybrid, cunoscut şi sub denumirea de PHEV sau hibrid reîncărcabil)). Integrarea noii tehnologii în aceste modele este uşoară, datorită atât noilor arhitecturi modulare CMF-B şi CMF-C / D, care au fost proiectate de la început să înglobeze capacităţi electrice, cât şi faptului că sistemele E-TECH sunt mai compacte ca niciodată şi pot fi montate în compartimentul motor al unei maşini versatile, cum ar fi Clio.

Inginerii Renault au conceput o soluţie revoluţionară pentru o gamă hibridă relevantă, originală şi exclusivă - cu peste 150 de brevete - bazată pe o arhitectură hibridă „serie-paralel” pentru a asigura cea mai largă gamă de combinaţii şi cele mai reduse emisii de CO2.

Gama de maşini hibride se integrează, de asemenea, în baza de expertiză extinsă a Renault F1 Team. Modelele de hibride produse beneficiază de tehnologia dezvoltată iniţial pentru cursele F1.

Noile motoare hibride se bazează, de asemenea, pe experienţa şi sinergiile Alianţei care merg mână în mână cu cele dezvoltate de Nissan şi Mitsubishi. În cadrul Alianţei, există o gamă de soluţii tehnologice adaptate la nevoile specifice ale fiecărei pieţe şi în conformitate cu strategiile locale şi globale ale fiecărei mărci.

Groupe Renault se străduieşte să ofere o mobilitate durabilă pentru toţi, atât astăzi, cât şi în viitor. Sosirea celui mai recent lot de motoare este un pas mai departe spre atingerea acestui obiectiv. Până în 2022, Groupe Renault intenţionează să-şi extindă gama electrică prin 8 modele complet electrice şi 12 modele electrificate (hybrid si plug-in hybrid).

Sistemul Renault E-TECH (hibrid şi plug-in hybrid) a fost dezvoltat şi patentat de Renault Engineering. Este moştenit de la conceptul EOLAB, prezentat la Salonul Auto de la Paris în 2014 şi beneficiază de expertiza electrică de lungă durată a mărcii. Utilizează piese proiectate în cadrul Alianţei, precum motorul său de nouă generaţie pe benzină de 1,6 litri, care a fost refăcut special pentru această ocazie. Este însoţit de două motoare electrice - unul dintre ele este HSG (High-voltage Starter Generator) - şi o cutie de viteze inovatoare cu mai multe moduri, fără ambreiaj. Asocierea revoluţionară a motoarelor electrice cu această cutie de viteze este optimă pentru schimbări de viteză line (o arhitectură care este sinonimă cu o eficienţă mai bună a energiei, provine direct din vasta experienţă a Renault F1 Team).

Noul Clio E-TECH are o baterie de 1,2 kWh (230 V) care permite reduceri semnificative ale consumului de combustibil şi a emisiilor de CO2, până la 80% din timpul de conducere urban în modul 100% electric.