Designerii români se bazează pe pieţele internaţionale. Vânzările au scăzut cu 50% pe piaţa românească, dar încercăm să compensăm cu vânzări către pieţele externe

Autor: Alexandra Cepăreanu 19.10.2020

♦ Designerii români aveau planuri de extindere la nivel internaţional încă dinainte de debutul pandemiei, însă, cei care deja aveau un braţ întins peste graniţele României spun că internaţionalizarea i-a ajutat să se susţină în ultimele luni.

În contextul incert generat de pandemia de COVID-19, care a adus scăderi ale vânzărilor pentru industria de modă locală, o piaţă evaluată la circa 3 miliarde de euro, designerii români sunt nevoiţi să găsească soluţii de a rezista pe piaţă, iar pentru o parte dintre businessurile active în industria de fashion, pieţele externe reprezintă firul de care se agaţă speranţa antrepenorilor că brandurile create de ei vor merge înainte.

„În ianuarie-februarie am semnat contracte cu câteva magazine şi platforme online din Marea Britanie şi SUA. Este adevărat că această extindere în plan internaţional a fost exact ceea ce ne-a salvat şi ne-a ajutat să ne menţinem pe linia de plutire, ajungând să avem comenzi din toate colţurile lumii şi un nivel relativ constant de încasări“, a spus pentru ZF Mihaela Dulgheru, designer vestimentar şi fondator al brandului de articole vestimentare Dalb, cu afaceri de 70.000 de euro în 2019.