INTERVIU. Călin Ionescu, CEO Sphera Franchise Group: Operaţiunile de livrare au ajuns să contribuie cu aproape 50% la business, faţă de 11% la începutul lui 2020. Pandemia a schimbat fundamental lumea aşa cum o ştiam

Autor: Cristina Roşca 24.10.2020

♦ Grupul de restaurante Sphera Franchise Group deţine francizele KFC, Pizza Hut, Pizza Hut Delivery şi Taco Bell în România şi dezvoltă brandul KFC şi în Republica Moldova şi Italia ♦ Este vorba de un total de 156 de restaurante, dintre care două dincolo de Prut, 17 în Italia şi restul în România ♦ La nivelul anului trecut, compania a obţinut vânzări de puţin peste 950 mil. lei, plus 24% ♦ În primul semestru din 2020, sub impactul pandemiei de COVID-19, businessul a scăzut cu aproape o treime la circa 305 mil. lei.

„A fost nevoie să ne adaptăm rapid, atât strategia de busi­ness, cât şi planurile de ex­pansiune, pen­tru a putea func­ţiona în cele mai bune condiţii în fiecare dintre eta­pele pandemiei“, spune Călin Ionescu, CEO Sphera Franchise Group.

La nivel de branduri, pentru KFC au existat întârzieri de 3-6 luni în ceea ce priveşte planurile de dezvoltare. De exemplu, deschiderile planificate iniţial în martie-aprilie au avut loc în iulie - august, pentru că grupul a fost afectat direct de închiderea restaurantelor, precum şi de închiderea sau sus­pen­darea activităţii centrelor comerciale active sau în curs de deschidere. „Dar Sphera Franchise Group este o companie stabilă, cu branduri puternice în portofoliu, capabile să se adapteze rapid la noile condiţii de funcţionare. De ase­menea, având în vedere noul con­text socio-sanitar, ne-am reor­ga­ni­zat şi la nivel logistic şi am imple­men­tat o serie de extra măsuri de sigu­ranţă.“ Toţi angajaţii au fost dotaţi cu măşti, mă­nuşi de pro­tec­ţie şi viziere, au fost amplasate sticle de dezinfectant în zo­nele caselor de marcat, iar toate su­prafeţele din bucătării şi din restaurante se dezinfectează periodic.