ZF Tech Day. Bogdan Pismicenco, director de vânzări Kaspersky: Piaţa locală a soluţiilor de securitate IT va continua să crească cu minimum 10%

Autor: Ioana Nita 20.10.2020

Foarte multe firme accesează programe de training de securitate IT şi multe companii îşi creează propriile departamente de securitate cibernetică, implementând soluţii de profil mai avansate.

Furnizorii de soluţii de securitate cibernetică au înregistrat vânzări în creştere anul acesta în România, iar piaţa de profil va continua să crească şi în 2021 cu minim 10%, în condiţiile în care tot mai multe companii mici conştientizează nevoia protecţiei businessului din punct de vedere IT, iar tot mai multe companii medii şi mari implementează noi soluţii de securitate IT mai avansate. 

Potrivit estimărilor pro­du­cătorului rus de soluţii de se­cu­ritate cibernetică Kaspersky, piaţa locală de soluţii de securitate IT se ridică la circa 10 milioane euro, cifra exactă fiind mai greu de estimat în condiţiile în care pentru o soluţie de securitate ciber­ne­tică se poate lua în calcul doar partea software sau şi partea hardware.

„Cred că anul viitor companiile care până la acest moment nu au conştientizat necesitatea unei securităţi bune din punct de vedere IT o vor face - aici vorbesc de companiile mici în general.“

„Iar pentru companiile medii şi mari tendinţa este de a adăuga noi paliere de securitate la ceea ce au în momentul de faţă pentru că este un lucru deja ştiut în ziua de azi o soluţie de end-point security pentru o companie medie şi mare nu mai este suficientă, mai ales când aceste companii au început să îşi dezvolte propriile departamente de securitate IT. Deci apare o diferenţiere clară între IT şi securitate IT, iar departamentele de securitate IT au nevoie de mai mult decât o simplă soluţie de end-point security. Au nevoie de threat intelligence, furnizat în general de furnizorii de securitate cibernetică, şi au nevoie să pună la punct politici de reacţie şi disaster recovery ca atunci când un incident se întâmplă să poată asigura continuitatea businessului“, a declarat în cadrul emisiunii ZF Tech Day Bogdan Pismicenco, director de vânzări în cadrul Kaspersky Lab pentru România, Bulgaria şi Republica Moldova. El a adăugat că o o altă tendinţă pe care o vede deja manifestându-se pe final de an şi care va fi în focus şi anul viitor este trainingul de securitate IT pentru angajaţi,

„Aducerea lor la un nivel confortabil de securitate este important astfel încât să reducem foarte mult incidentele care apar din intern. Factorul uman este veriga cea mai slabă. şi cred că se va pune foarte mult accent pe zona aceasta. Dacă până în prezent zona de training pentru angajaţi era apanajul companiilor mari şi al mutinaţionalelor, acum cred că tot mai multe IMM-uri vor adopta aceeaşi strategie, mai ales că foarte multe programe de învăţare se pot accesa online.“

Spre exemplu, furnizorul rus de securitate IT a observat un interes crescut pentru soluţia sa de training pe securitate IT pe plan local, în condiţiile în care anul acesta a lansat-o şi în limba română. De asemenea, Kaspersky a lansat anul acesta o serie de soluţii noi dedicate mai ales companiilor medii şi mari.

„Anul acesta am câştigat clienţi din toate categoriile - într-adevăr sectorul privat merge mai bine ca şi procent al clienţilor noi câştigaţi pentru că întotdeauna sectorul privat a fost cel care a fost în avangardă în adoptarea soluţiilor noi indiferent dacă vorbim de securitate IT sau de alte tehnologii IT. Am avut şi avem în continuare o colaborare foarte bună cu cei din domeniul sanitar - am oferit pentru o perioadă tuturor instituţiilor implicate în lupta COVID - de la spitale la DSP-uri şi chiar şi clinici private, am oferit soluţiile noastre gratuit pentru a fi preocupaţi de ceea ce fac ei cel mai bine“, a menţionat Bogdan Pismicenco.

În primele nouă luni ale acestui an, Kaspersky a avut o creştere de 15% a businessului de pe plan local, un avans substanţial fiind înregistrat în zona de IMM.

„De obicei vectorul nostru de creştere erau companiile medii şi mari pentru că ele au în general buget mai mare şi îşi permit să adopte politici de securitate mai bune, mai stricte. A venit din spate şi zona IMM, unde am avut o creştere impresionantă pentru această perioadă de 20-22% faţă de 2019“, a subliniat el.

Reprezentatul local al Kaspersky se aşteapta ca ritmul de creştere al businessului local să se menţină şi în ultimele trei luni ale acestui an, în condiţiile în care de obicei trimestrul patru este cel mai bun din punct de vedere al vânzărilor.

„Mă uit mai ales la tendinţa companiilor mici şi mijlocii care vin puternic din urmă să îşi securizeze propriile afaceri, dar în acelaşi timp şi la deschiderea companiilor mari de a adopta tehnologii noi având în vedere că în momentul de faţă Kaspersky poate să acopere un spectru foarte larg de soluţii de securitate necesare într-o companie medie şi mare. Nu mai vorbim strict de acel end-point security care practic înseamnă antivirus pentru business. Am adăugat şi o componentă de IDR, de traininguri pe securitate IT şi de threat intelligence pentru acele companii care au un security operations center. Practic, în momentul de faţă, cu portofoliul Kaspersky, uitându-mă la zona de companii medii şi mari, cred că vom reuşi să menţinem cel puţin creşterea pe care am avut-o până acum respectiv 15% per total şi undeva 20-22% în zona de business.