România, în cursa pentru Dacia electrică. Deşi este un produs realizat de centrul de tehnologie de la Titu, Dacia Spring este produsă în China. “Nu este imposibil ca generaţiile următoare să fie produse în România, dar nu s-a decis nimic în acest sens.”

Autor: Bogdan Alecu 19.10.2020

Inginerii români au lucrat la Dacia Spring, însă aceasta este produsă în China, la Shiyan, în aceeaşi uzină cu Renault City K-ZE, cu care împarte platforma tehnică. Francezii mizează pe Spring să depăşească vânzările lui Renault ZOE şi Tesla Model 3 în Europa.

Dacia Spring Electric este primul model co­mer­cializat sub marca au­tohtonă ce va fi im­por­tat din China, însă miza o reprezintă acum atragerea pro­duc­ţiei în România. Decizia a fost alea­să pentru a permite lansarea într-un timp cât mai scurt a maşinii pe piaţa europeană, piaţă tot mai restrictivă în ceea priveşte normele de poluare.  

„Pentru Spring am luat ce a fost mai bun din trei lumi - platforma Ali­anţei Renault-Nissan, ingineria Re­nault şi cunoştinţele din China cu pri­vi­re la proiectarea maşinilor electrice“, a spus Marc Suss, director global pentru gama Access a Grupului Renault din care face parte şi Dacia.

„Spring este produsă pe o plat­formă a Alianţei. Este un produs reali­zat de Renault Technologie Roumanie (RTR) şi Tehnocentre. Renault a ales China deoarece acolo există cea mai mare piaţă pentru maşini electrice. Acolo există furnizori, componente cu un cost competitiv şi viteza de a imple­men­ta un astfel de proiect. Pe viitor, în func­ţie de vânzările sale şi de strategia grupului ar putea fi produsă în Europa. Nu este imposibil ca maşina să vină în România, dar nu s-a decis nimic în acest sens“, a explicat Mihai Bordeanu, di­rec­torul de marketing pentru Dacia în cadrul Grupului Renault.

Din primăvara anului viitor maşina va fi livrată companiilor de car-sha­ring, cum este Zity, activă în Paris şi Ma­drid, însă sunt luate în calcul şi alte companii. „Începem în primăvară pen­tru a pu­ne maşinile pe şosea, iar în sep­tem­brie începem să livrăm versiunea de retail. Şi companii de car sharing din România pot cumpăra din primăvară Dacia Spring“, a spus Mihai Bordeanu.

Spre deosebire de Renault City K-ZE, modelul electric destinat pieţei chi­neze, Dacia Spring a fost repro­iec­ta­tă pentru a respecta normele europene de siguranţă.

„Noi mizăm pe siguranţa pasivă. Am mizat pe un şasiu întărit, şase air­ba­guri şi sisteme precum frânare de ur­genţă. Nu optăm însă pentru sisteme elec­tronice complicate şi costisitoare pre­cum asistenţa la menţinerea benzii de rulare. Nu mizăm pe obţinerea a 4-5 ste­le la Euro NCAP“, a spus Marc Suss.

Astfel, cel mai probabil Spring, ca şi noile generaţii ale Sandero, Logan şi Sandero Stepway vor primi trei stele în urma testelor de siguranţă.

„Maşina a primit un upgrade, este adaptată pieţei europene atât în ceea ce priveşte sistemele de siguranţă cât şi structura maşinii“, a explicat Marc Suss.

Din punct de vedere al vânzărilor, Grupul vizează ca Spring să intre în topul celor mai bine vândute maşini electrice la nivel european.

„Spring poate fi viitorul număr unu în segment, peste Tesla Model 3 şi Renault Zoe. O maşină accesibilă poate fi un juctor semnificativ“, a spus Marc Suss.

1968 - Dacia 1100
Bazat pe Renault 8, modelul Dacia 1100 a intrat în producţie la Mioveni în anul 1968. Era primul autoturism produs în România de aproape 30 de ani şi cel de la care a pornit parteneriatul cu Renault şi a pus practic bazele industriei auto pe plan local.

2004 - Dacia Logan
Louis Schweitzer prezenta în iunie 2004 „revoluţia“ Logan, primul automobil low-cost gândit pentru o piaţă mondială, cel care a readus Grupul Renault pe scena producătorilor auto globali.

2010 - Dacia Duster
În 2010 Dacia venea în premieră cu cel mai accesibil SUV de pe piaţa europeană, care a ajuns să fie comercializat pe toate continentele, atât sub marca Dacia, cât şi sub cea Renault. Mai mult, a ajuns chiar cel mai bine vândut model al grupului. Niciun alt constructor nu a reuşit să vină cu o ofertă care să se apropie de Duster.