CFR Infrastructură: proiect de 3,9 miliarde de lei pentru modernizarea a 70 km de cale ferată

Autori: Cosmin Pirv , Mediafax 19.10.2020

CFR Infrastructură a anunţat, luni, lansarea licitaţiei pentru proiectarea şi execuţia lucrărilor de modernizare pe secţiunile Timişoara Est - Ronaţ Triaj şi Ronaţ Triaj Gr. D - Arad, în lungime de aproape 70 de kilometri.

Potrivit unui comunicat al CFR Infrastructură, secţiunile care urmează să fie modernizare fac parte din proiectul „Modernizarea liniei CF Caransebeş - Timişoara - Arad”, parte integrantă a Programului Operaţional Infrastructura Mare - POIM.

Valoarea totală estimată a contractelor este de 3,9 miliarde de lei.

Procedura de licitaţie publică este împărţită în următoarele două loturi. Astfel, lotul 3 este cuprins între Timişoara Est şi Ronaţ Triaj Gr.D (13,86 km), unde calea ferată este simplă, electrificată, dar se va dubla pe cea mai mare parte a tronsonului. „Traseul de cale ferată proiectat se va desfăşura în general pe amplasamentul existent al liniei CF, cu excepţia tronsoanelor compuse din aliniamente şi curbe ce nu asigură retrasarea liniei cu parametrii pentru circulaţia cu viteza de 160 km/h”, se arată în comunicat.

Proiectul prevede şi modernizarea clădirilor din staţiile şi haltele de mişcare de pe tronson: Timişoara Est, Timişoara Nord; Ronaţ Triaj Gr. D (post de mişcare), Timişoara Centru, Ronaţ Triaj Cab.1, Ronaţ Triaj h, Ronaţ Triaj Gr. D (halta).

Lotul 4 va fi cuprins între Ronaţ Triaj Gr. D – Arad (55 km). Pe traseul existent calea ferată este simplă, electrificată, dar se va dubla pe cea mai mare parte a tronsonului feroviar vizat pentru modernizare. „Traseul de cale ferată proiectat se va desfăşura în general pe amplasamentul existent al liniei CF, cu excepţia tronsoanelor compuse din aliniamente şi curbe ce nu asigură retrasarea liniei cu parametrii pentru circulaţia cu viteza de 160 km/h. Calea ferată existentă între staţiile Aradu Nou şi Arad se va menţine simplă, însă se va moderniza. Pe intervalul dintre staţiile Aradu Nou şi Glogovăţ, traseul existent al căii ferate (linia Aradu Nou – Glogovăţ) se va modifica, pentru a se putea realiza un racord feroviar, care va asigura ocolirea Municipiului Arad de către trenurile de marfă, care vor circula între Timişoara şi Arad. Noul tronson feroviar proiectat între Aradu Nou şi Glogovăţ va traversa râul Mureş pe un pod construit în amonte faţă de cel existent”, a transmis CFR Infrastructură.

Şi acest proiect prevede modernizarea clădirilor din staţiile şi haltele de mişcare de pe tronson: Sânandrei, Băile Călacea, Orţişoara, Vinga, Şag, P.M. Valea Viilor, Aradu Nou, Glogovăţ, Micălaca.

Durata de implementare a proiectelor este de 102 luni, din care: 6 luni pentru proiectare, 36 luni pentru execuţia lucrărilor, iar perioada de garanţie a obiectivului este de 60 de luni.

Termenul limită pentru primirea ofertelor este 23 noimebrie 2020, deschiderea acestora urmând să aibă loc în aceeaşi zi la ora 15.00.