ZF Live. Florinel Chiş, director executiv ARMO – Asociaţia Română a Magazinelor Online: Piaţa comerţului online ar putea ajunge la 5,5 miliarde de euro anul acesta. Este în creştere cu 30% faţă de anul precedent. 82% din populaţia adultă a României are acces la internet
♦ Peste 10 milioane de români intră zilnic sau aproape zilnic pe internet ♦ Aproximativ 300.000 de români cumpără în fiecare zi un produs sau mai multe de pe internet, cel mai mare mall virtual din ţară.
Piaţa comerţului electronic, una dintre puţinele industrii care au evoluat în vreme de pandemie, se află în creştere cu 30% faţă de anul trecut, estimările spunând că aceasta ar putea ajunge în 2020 la 5,5 mld. euro, întrucât comerţul online a permis businessurilor să îşi continue activitatea şi să deservească clienţii pe toată durata pandemiei, respectând, totodată, măsurile impuse de autorităţi.
„Companiile au avut o repliere rapidă şi s-au adaptat la noul context, astfel încât au reuşit să îndeplinească dorinţele clienţilor şi să le permită acestora să cumpere în siguranţă, respectând normele. Ne uităm acum la o creştere de peste 30% faţă de 2019, deşi în context european mai avem de recuperat în această zonă. România a avut anul acesta cea mai mare rată de creştere din Uniunea Europeană“, a declarat Florinel Chiş, director executiv al Asociaţiei Române a Magazinelor Online (ARMO), în cadrul emisiunii online de business ZF Live.
Acesta mai spune că pentru a putea face cumpărături online, un utilizator are nevoie, în primul rând, de o conexiune bună la internet şi de a i se putea stabili locaţia.
82% din populaţia României are acces la internet, arată un studiu realizat de Centrul de Sociologie Urbană şi Regională (CURS), cu respondenţi atât din zone urbane, cât şi din zone rurale. În plus, peste 10 milioane de români intră zilnic pe internet, pentru comunicare, socializare sau cumpărături, iar aproximativ 300.000 cumpără cel puţin un produs online în fiecare zi.