Dacia şi Ford au sfidat pandemia şi au dus producţia la un nivel record în septembrie. Ford aproape a triplat producţia SUV-urilor de la Craiova, iar Dacia a reuşit o creştere de 23% fără niciun model nou în septembrie

Autor: Bogdan Alecu 24.10.2020

Ford aproape a triplat producţia SUV-urilor de la Craiova, iar Dacia a reuşit o creştere de 23% fără niciun model nou în septembrie, dar lucrând inclusiv în zilele de sâmbătă. Fără pandemie, România ar fi putut livra peste 500.000 de maşini noi în 2020.

Dacia şi Ford au apăsat „la podea“ acceleraţia şi cumulat au livrat 57.846 de maşini în septembrie, în creştere cu 56% faţă de perioada similară a anului trecut, când erau asamblate 3.153 de unităţi, potrivit datelor Asociaţiei Constructorilor de Automobile din România (ACAROM).

Acesta este cel mai mare volum realizat vreodată în România într-o singură lună. Acest lucru a fost posibil în condiţiile în care Dacia a revenit la un volum aproape normal, de 1.300 de maşini pe zi (1.400 de maşini pe zi înainte de pandemie), iar Ford a ajuns la 1.000 de maşini EcoSport şi Puma. La începutul anului Ford încă accelera producţia SUV-ului Puma când a lovit pandemia şi a trimis uzina în şomaj tehnic.