Într-o lume de plină de panică şi de ştiri legate de extinderea coronavirus, cea mai bună veste vine din economie, unde Dacia şi Ford au atins în septembrie 2020 cel mai mare volum producţie din istoria României: 57.846 de maşini, în creştere cu 56%
Dacia şi Ford au livrat 57.846 de maşini în septembrie, în creştere cu 56% faţă de perioada similară a anului trecut, când erau asamblate 3.153 de unităţi, potrivit datelor Asociaţiei Constructorilor de Automobile din România (ACAROM). Acesta este cel mai mare volum realizat vreodată în România într-o singură lună.
Acest lucru a fost posibil în condiţiile în care Dacia a revenit la un volum aproape normal, de 1.300 de maşini pe zi (1.400 de maşini pe zi înainte de pandemie), iar Ford a ajuns la 1.000 de maşini EcoSport şi Puma. La începutul anului Ford încă accelera producţia SUV-ului Puma când a lovit pandemia şi a trimis uzina în şomaj tehnic. Dacă în lunile martie-aprilie-mai uzina de la Craiova trebuia să livreze la capacitate maximă, activitatea a fost înreruptă de pandemie.
Din total, 36.416 unităţi au fost asamblate la Dacia la Mioveni, în creştere cu 23% faţă de perioada similară din 2019.
Christophe Dridi sublinia că pentru a recupera volumele, dincolo de trecerea la 1.300 de maşini pe zi se va lucra inclusiv în zilele de sâmbătă - septembrie fiind prima lună din 2020 cu producţie într-o zi de weekend.
În septembrie Dacia a înregistrat pentru prima dată o creştere a producţiei în 2020, după ce din ianuarie până în august scăderile au fost de cel puţin două cifre. Dacă în ianuarie şi februarie producţia a fost încetinită de intrarea târzie în producţie a SUV-ului Duster pe GPL, pentru ca din martie producţia să fie blocată de pandemie.