ZF 15 minute cu un antreprenor. Viorel Ruse, marketing and communication director First Bank: Cred că brandurile puternice sunt cele care într-o perioadă de criză continuă să comunice cu clienţii lor

Autor: Miruna Diaconu 22.10.2020

♦ Brandurile puternice trebuie să aibă o comunicare continuă, astfel încât să nu fie vizibile doar în anumite perioade de timp ♦ Relaţia dintre bănci şi antreprenori trebuie să fie bazată pe încredere şi transparenţă, iar băncile trebuie să fie alături de clienţii lor şi în momentele dificile, nu doar în cele de creştere.

Viorel Ruse, marketing and communication director First Bank, spune că businessurile ar trebui să aibă o comunicare constantă cu clienţii lor şi doar aşa brandurile îşi pot consolida un loc în piaţă. Deşi în perioade de criză, companiile tind să taie din bugetele de marketing, acest lucru ar trebui evitat, pentru că un brand puternic trebuie să menţină o comunicare pentru a-şi păstra clienţii pe termen lung.

„Cred că brandurile puternice sunt cele care în perioade de criză continuă să comunice, adică reuşesc să păstreze anumite bugete şi pentru zona de comunicare, iar acest lucru este foarte greu, să convingi pe toată lumea că păstrând comunicarea cu clientul creezi acea relaţie pe termen lung de care ambele părţi au nevoie“, spune Viorel Ruse, marketing and communication direc­tor First Bank, în cadrul emisiunii ZF 15 mi­nute cu un antreprenor: Cum facem ca economia să funcţioneze în continuare?, un proiect ZF şi First Bank.

Brandurile puternice trebuie să păstreze o comunicare continuă şi să răspundă cu transparenţă la întrebările venite, ceea ce nu se întâmplă în toate cazurile, dar pandemia, spune Viorel Ruse, a arătat că ambele părţi implicate pot face paşi importanţi în această direcţie.

După părerea lui Viorel Ruse, brandurile cele mai puternice din industria bancară sunt cele care reuşesc să fie prezente atât în viaţa businessurilor, cât şi în viaţa oamenilor, oferindu-le soluţii de care au nevoie.

„Cred că băncile nu mai sunt aşa o sperietoare, cu toţii avem nevoie de bănci. Cred că un client trebuie să ştie ce să ceară de la o bancă pentru că e o oportunitate. Băncile trebuie să fie foarte transparente, relaţia bancă - antreprenor trebuie să fie ca într-o căsnicie, bazată pe încredere şi transparenţă, o relaţie pe termen lung“, explică Viorel Ruse.

Relaţia dintre bănci şi antreprenori ar trebui să se bazeze pe încredere, astfel încât banca să fie alături de antreprenor atât în situaţiile dificile, cât şi în momentele de creştere ale businessurilor.

„Accesul la date al băncilor poate preveni acele momente grele, dar apar şi situaţii neprevăzute“, spune Viorel Ruse.

El este de părere că în această perioadă sistemul bancar a arătat care este rolul său în viaţa businessurilor şi a oamenilor şi a venit în sprijinul acestora, fie prin amânarea ratelor, fie prin accesul mai rapid la produsele ban­care prin intermediul internet bankingului.

„Trebuie doar să fii deschis la nou şi să începi să îţi iei de acolo beneficiile de care tu ai nevoie. A crescut foarte mult numărul clienţilor care aleg să interacţioneze cu banca în mediul online“, spune Viorel Ruse. El este de părere că interacţiunea clientului cu banca ar trebui să fie un mix de online şi offline, astfel că oamenii îşi pot rezolva probleme oricând şi de oriunde, dar să existe şi relaţia faţă în faţă.

First Bank are servicii de online banking, video banking, prin care oamenii pot achiziţiona sau rezolva anumite nevoi financiare faţă în faţă cu un bancher, doar că virtual.

Viorel Ruse a fost şi antreprenor şi spune că dacă un om vrea să facă ceva trebuie să se concentreze pe acel lucru, dar să analizeze foarte bine piaţa şi clientul pe care urmează să îl aibă.

„Mi se pare că la momentul acesta majoritatea comunicărilor sunt pe baza intuiţiei şi totuşi trăim într-o eră digitală şi avem la dispoziţie informaţii ca să putem segmenta şi realiza foarte multe lucruri în baza acestor date. Comunicarea este până la urmă o ştiinţă şi atunci este important să analizezi nevoile clienţilor şi a pieţei“, adaugă Viorel Ruse.