Horia Cardos, Agroland: Am demarat un proiect prin care vrem să aducem împreună idei şi echipe din zona de tehnologie şi agricultură

Autor: Cristina Bellu 21.10.2020

Horia Cardoş, fondatorul şi administratorul Agroland, companie care oprerează un lanţ de 250 de magazine agricole pe plan local, consideră că inovaţia în digitalizarea în agricultură este estenţială pentru a-i creşte competitivitatea. În acest sens, compania pe care o reprezintă a demarat la finalul anului trecut un proiect care să ajute la crearea unor astfel de soluţii.

"La finalul anului trecut am demarat un proiect- incubatorul de startup-uri dedicat inovării în agricultură şi zootehnie, prin care vrem să adunăm idei, echipe, atât din zona de tehnologie cât şi specialişti în agricultură. Prima etapă va avea loc în perioada 13-15 noiembrie, unde echipele vor lucra pentru 54 de ore alături de specialiştii pe care îi aducem în această ecuaţie. La final, selectăm 10-30 de idei interesante, care pot să facă la un moment dat diferenţa în sectorul agricol", a spus Horia Cardoş în cadrul videoconferinţei ZF Agricultura într-o nouă etapă, organizată de Ziarul Financiar.
.

Alte declaraţii:

Suntem foarte optimişti vizavi de acest proiect. Pe de-o parte avem creativitatea şi entuziasmul tinerilor care lucrează în IT, iar pe de altă parte avem specialiştii din agricultură.

În urmă cu patru ani am preluat o echipă de la Cargill, care se desfiinţa la momentul respectiv, noi fiind o firmă mică între cei care se ocupă cu imputuri în agricultură, ne-am gândit la un diferenţiator care să reuşească să pună echipele nostre de vînzări într-o poziţie favorabilă vizavi de fermieri, şi atunci, ideea a fost de a oferi soluţii de digitalizare a proceselor pe care le efectuează în ferme.

Este o piaţă la început, este o mare oportunitate, şi cred că putem cu investiţii nu foarte mari- 150.000-200.000 de euro, să facem diferenţa şi să dăm şansa unor echipe formate din specialişti să vină cu nişte idei şi să facă nişte produse inovative pe care să le punem la dispoziţie fermierilor.

În 5-10 ani nu vom mai recunoaşte foarte multe lucruri care se întâmplă azi în agricultură. În momentul de faţă lucrăm cu 500 de fermieri care gestionează terenuri de la 200 de hectare până la 10.000 de hectare.

Multe dintre companii au folosit acestă criză ca o oportunitate. Cel mai greu a fost să le cerem fermierilor să viseze, să ne spună care sunt visurile lor în materie de soluţii inovative.

Informaţia şi democratizarea accesului la informaţie pentru fermieri reprezintă factori importanţi în dezvoltarea sectorului agricol. Dublarea producţiei alimentare în România, care se poate face cu ajutorul marilor reţele de magazine, acces garantat al produselor româneşti pe piaţă.