ZF Live. Petrişor Peiu, profesor la Universitatea Politehnică: România investeşte, în medie, 200 mil. euro anual în infrastructura feroviară, în timp ce costurile pentru mentenanţă şi operare se ridică la peste 1 mld. euro. „Suntem în lucru de 15 ani şi cred că o să mai lucrăm încă pe atât“

Autor: Alexandra Matei 26.10.2020

♦ În România, de mai bine de 30 de ani nu s-a mai electrificat niciun kilometru de cale ferată ♦ Cele mai simple căi ferate de electrificat şi de dublat sunt Bucureşti-Piteşti şi Bucureşti-Giurgiu ♦ Singurele bucăţi din calea ferată care corespund normelor de viteză sunt Bucureşti-Constanţa sau Bucureşti-Breaza.

Infrastructura feroviară din România nu se ridică la standardele Uniunii Europene, investiţiile anuale sunt de aproximativ 200 de milioane de euro, în timp ce costurile pentru mentenanţă şi operare se ridică la peste 1 miliard de euro. Blocajul general la nivel de ţară este viteza de deplasare a trenurilor, aceasta fiind undeva în jurul a 120 km/h.

Comisia Europeană şi-a anunţat intenţia de a avea anumite coridoare strategice pentru căi ferate, de-a lungul continentului, pe lângă cele nouă deja în funcţiune, pentru transportul de marfă şi de trenuri de noapte de mare viteză, astfel încât să reducă poluarea în contextul Green Deal.