Business Magazin. Cine este Lei Jun antreprenorul chinez care a vândut o afacere către Amazon, iar apoi a creat al patrulea cel mai mare producător de smartphone-uri din lume, Xiaomi: Antreprenoriatul este supraestimat, secretul succesului este să munceşti din greu

Ziarul Financiar 25.10.2020

După ce a cunoscut succesul cu un business cumpărat de gigantul Amazon, antreprenorul Lei Jun a luat-o de la zero cu o nouă afacere, fondând Xiaomi, unul dintre cei mai mari producători de smartphone-uri din lume, care l-a propulsat în topul celor mai bogaţi oameni din China.

Lei Jun s-a născut pe 16 decembrie 1969 în Xiantao, Hubei (China). În 1987, a absolvit Mianyang Middle School şi s-a înscris la Universitatea din Wuhan, pe care a finalizat-o în numai doi ani, cu o diplomă de licenţă în informatică. În al doilea an de studii a pornit prima companie.

În 1992, el s-a angajat în cadrul companiei de software Kingsoft ca inginer, fiind ales, după 6 ani, în funcţia de CEO, din care avea să se retragă abia la sfârşitul anului 2007, din motive medicale. În 2000, a pus bazele librăriei online Joyo.com, pe care a vândut-o patru ani mai târziu companiei Amazon pentru 75 de milioane de dolari. După ce a părăsit poziţia de executiv al Kingsoft, Jun a devenit un important angel investor în piaţa chinezească, investind în peste 20 de companii de tehnologie.

2010 a fost una dintre cele mai importante borne ale carierei sale: a pus bazele companiei de tehnologie Xiaomi, unul dintre cei mai mari producători de smartphone-uri, aplicaţii mobile şi alte electronice din lume, alături de alţi şase cofondatori: Li Wanqiang, Wang Chuan, Zhou Guangping, Hong Feng, Wong Jiangji şi Liu De. În 2011 s-a reîntors la Kingsoft în funcţia de preşedinte, păstrând totodată funcţia de CEO al propriei companii.

De-a lungul anilor, Jun a obţinut o serie de premii pentru activitatea antreprenorială şi de business: în 1998, a fost numit profesor onorific al Universităţii din Wuhan, în 2003 a primit aceeaşi distincţie din partea Institutului de Tehnologie Zhengzhou, în 2012 a fost inclus de Televiziunea Centrală Chineză în top 10 lideri ai anului, un an mai târziu a fost numit de Fortune unul dintre cei mai puternici oameni de business din Asia, iar în 2014 a primit titlul de omul de afaceri al anului, din partea publicaţiei internaţionale Forbes.

Citiţi continuarea pe www.businessmagazin.ro