Paul Drăgan, CEO al McDonald’s România: Vom continua să ne dezvoltăm în 2021, dar cifrele sunt influenţate de evoluţia pandemiei

Autor: Cristina Roşca 27.10.2020

McDonald’s este liderul pieţei de restaurante din România cu aproape 90 de unităţi şi afaceri de 926 mil. lei anul trecut.

Paul Drăgan, executivul care a preluat conducerea operaţiunilor McDonald’s România în această vară de la Daniel Boaje, spune că lanţul de restaurante continuă dezvoltarea în România în 2021, însă cifrele sunt influenţate de pandemie.

„Suntem în perioada de planifi­care a investiţiilor pentru anul viitor şi cu siguranţă ne păstrăm angajamentul de a investi la nivel local. Procesul decizional va fi influenţat de evoluţia situaţiei până la finalul anului şi în 2021“, spune el în primul său interviu.

El adaugă că nimeni nu a fost pregătit pentru pandemie. Niciun curs de crisis management (management de criză - trad.) nu te învaţă aşa ceva. Chiar şi în acest context, în 2020 compania a deschis restaurantul de la piaţa Progresul din Bucureşti şi unitatea din AFI Mall Braşov şi urmează un local tip drive thru la Târgovişte.

„Remodelăm şi deschidem noi restaurante. Nu am închis şi nu vrem să închidem nicio unitate.“

La finalul anului, după deschiderea de la Târgovişte, reţeaua va avea 87 de restaurante în România. Planul pentru acest an viza opt inaugurări, la fel ca în fiecare din ultimii ani, însă pandemia a dar planurile peste cap.

În acest an restaurantele de tip drive-thru au funcţionat în permanenţă, ele având divizie de livrări. Cele din malluri pe de altă parte au fost închise câteva luni.

„Avem 41 de restaurante cu linie de drive. Pentru noi, în pandemie, drive-thru-ul a fost un avantaj. La fel şi digitalizarea. Spre exemplu, am dezvoltat aplicaţia mobilă pe care am lansat-o acum un an şi jumătate şi avem 1,5 milioane de utilizatori. Vedem o creştere constantă de la o lună la alta. Clienţii văd beneficiile comenzilor online, acesta este viitorul.“