Radu Topliceanu, director general adjunct al BRD pe retail: Creditele de consum şi ipotecare au în continuare potenţial. Credităm responsabil şi vom continua să rămânem prezenţi pe piaţă. Acţiunile noastre nu sunt ghidate de dorinţa de a câştiga cotă de piaţă

Autor: Claudia Medrega 28.10.2020

♦ „La nivelul BRD, am soluţionat peste 40.000 de cereri de amânare a ratelor, atât prin soluţia proprie, cât şi prin moratoriul-cadru al guvernului. Aproximativ 60% din cererile de amânare au vizat o perioadă de trei luni şi avem concluzii parţiale foarte bune, cvasi-totalitatea solicitanţilor de moratorii pentru astfel de perioade întorcându-se la un comportament normal de plată după expirarea perioadei de amânare“, susţine Radu Topliceanu, director adjunct retail la BRD.

Piaţa persoanelor fizice din Româ­nia rămâne interesantă pentru ban­king, iar produsele de credit, de consum sau ipotecar, au în con­ti­nuare potenţial, BRD-SocGen con­tinuând creditarea retail chiar dacă starea de urgenţă determinată de criza corona­viru­su­lui a determinat o perioadă de de­clin, la nivelul în­tregului sistem, afirmă Radu Topliceanu, director general adjunct al BRD-SocGen, responsabil pentru activitatea de retail.

„BRD nu a oprit, de-a lungul acestei pe­rioade, creditarea retail, chiar dacă starea de urgenţă a determinat o perioadă de declin, la nivelul întregii pieţe. Creditarea a cunoscut o revenire începând cu luna mai, confirmată în iunie, iulie şi august. Am avut o evoluţie pozitivă în această perioadă. Subliniez însă că acţiunile noastre nu au fost şi nu sunt ghidate de dorinţa de a câştiga cotă de piaţă. Credi­tăm responsabil şi vom continua să rămânem foarte prezenţi pe piaţă. De curând, am în­ceput creditarea în cadrul programului „Noua Casă“, un complement binevenit pentru oferta proprie a BRD, oferind astfel o gamă completă de produse ipotecare“, a declarat directorul general adjunct al BRD într-un interviu acordat ZF.