Grupul XTB a încheiat T3/2020 cu un profit net de 15,4 mil. euro, de peste 4 ori mai mare faţă de T3/2019, la venituri de 31,4 mil. euro, duble faţă de perioada similară din 2019

Autor: Tibi Oprea 28.10.2020

Grupul XTB, unul dintre cei mai mari brokeri listaţi la bursă la nivel global, a încheiat T3/2020 cu un profit net consolidat de 15,4 milioane de euro, comparativ cu un profit de 3,6 milioane de euro în T3/2019 (plus 341,1%), la venituri consolidate de 31,4 milioane de euro, faţă de 14,1 milioane de euro în perioada similară a anului precedent (plus 129,1%).

Cheltuielile operaţionale s-au ridicat la 13,5 milioane de euro, faţă de 10,1 milioane de euro în T3/2019.

În T3/2020, XTB a continuat implementarea strategiei sale de vânzări şi marketing optimizate, incluzând o penetrare mai mare a pieţelor existente, introducerea graduală a noilor produse în ofertă şi o extindere pe noi pieţe geografice.

„Al treilea trimestru al anului 2020 a fost caracterizat de o volatilitate mai scăzută decât prima jumătate a anului. Mai mult, a inclus perioada de vacanţă, perioadă în care de regulă pieţele financiare sunt mai calme şi în privinţa activităţii clienţilor noştri. În ciuda acestui fapt, am obţinut rezultate foarte bune - atât în ceea ce priveşte profitul, cât şi clienţii noi. Suntem deosebit de mândri de indicatorii legaţi de numărul de clienţi noi şi de numărul mediu de clienţi activi. O bază stabilă de clienţi în creştere trimestrială ne va permite nu numai să ne consolidăm poziţia pe piaţa globală, ci să constituim şi dezvoltarea ulterioară a companiei. Obiectivul nostru este să dobândim în medie 30.000 de clienţi noi în fiecare trimestru anul viitor”, a declarat preşedintele consiliului de administraţie al XTB, Omar Arnaout.

Grupul XTB a atras 21.911 clienţi noi, comparativ cu 10.424 anul trecut, respectiv o creştere anuală cu 110,9%. Numărul mediu de clienţi activi a fost cel mai mare din istoria grupului şi s-a ridicat la 55.760, în urcare cu 98,2% faţă de aceeaşi perioadă din 2019.

Pe 5 octombrie compania a lansat o nouă ofertă „comision 0%” pentru acţiuni şi ETF-uri cu deţinere pentru rulaje lunare de până la 100.000 EUR în anumite sucursale europene. XTB oferă în prezent investiţii în peste 2.000 de acţiuni cu deţinere listate la 16 dintre cele mai mari burse din lume, inclusiv Bursa din New York, Bursa din Londra, Bolsa de Madrid, German Börse Frankfurt şi Bursa din Varşovia. Pe lângă acţiuni, XTB oferă peste 200 de ETF-uri ce includ mărfuri, imobiliare şi obligaţiuni. Clienţii XTB au acces la un total de 4.500 de instrumente financiare.

Oferta „0% comision” este susţinută de o campanie de marketing şi publicitate care implică noul brand ambassador XTB, unul dintre cei mai performanţi manageri de fotbal din lume, José Mourinho, care va fi ambasadorul global al societăţii în următorii doi ani.

„Deşi în al treilea trimestru ne-am limitat activităţile de marketing din cauza sezonului de vacanţe, a fost o perioadă foarte aglomerată pentru noi. Ne-am dedicat acest timp pregătirii pentru lansarea noii oferte de acţiuni şi a campaniei de marketing, care a fost lansată chiar la începutul celui de-al patrulea trimestru. Cu oferta <comision 0%>, am deschis uşa larg oricui este interesat să investească atât în acţiuni cu deţinere, cât şi în ETF-uri. Vrem să le permitem clienţilor noştri să profite de cât mai multe oportunităţi care apar pe piaţă nu numai prin cea mai largă, dar şi cea mai atractivă gamă de instrumente financiare. După câţiva ani de pauză, am revenit la conceptul de promovare a brandului XTB de către un ambasador global, începând un parteneriat cu José Mourinho - unul dintre cei mai buni manageri de fotbal din istorie. Sunt convins că datorită acestei cooperări, brandul nostru va deveni şi mai recunoscut în lume”, a conchis Arnaout.

XTB pune un mare accent pe diversificarea geografică a veniturilor sale, implementând în mod consecvent strategia de construire a unui brand global. Deşi în cel de-al treilea trimestru al anului 2020 Polonia rămâne cea mai mare ţară din grup în ceea ce priveşte veniturile (34,5% din veniturile grupului XTB au fost venituri generate pe piaţa poloneză), Consiliul de administraţie al grupului îşi propune să creeze un cadru juridic şi organizatoric la sfârşitul anului 2020 pentru demararea activităţilor operaţionale odată cu începutul anului 2021 într-o ţară asiatică. XTB plănuieşte, de asemenea, să înceapă operaţiunile în Africa de Sud, totuşi, din cauza condiţiilor şi formalităţilor legale locale complexe, Consiliul de administraţie nu este în prezent în măsură să indice data preconizată a operaţiunilor de înfiinţare pe această piaţă.