Ioana Ilie-Dobre, director general Bringo, platformă de livrări deţinută de grupul Carrefour: Cumpărăturile online de alimente au crescut accelerat în pandemie, până la 1% din tot comerţul de profil. Până în 2025 ar putea depăşi ponderea de 4%

Autor: Cristina Roşca 30.10.2020

 Vânzările online de alimente, bunuri de îngrijire personală şi a locuinţei au ajuns la 200-220 de milioane de euro în acest an în contextul în care toată piaţa de bunuri de larg consum este estimată la 20-22 mld. euro  Dacă ponderea acestui tip de comerţ va ajunge la 4% în totalul vânzărilor de bunuri FMCG, încasările din online se vor apropia de pragul de 1 mld. euro, conform calculelor ZF.

„Este greu de folosit cuvântul „câştigător“ în aceeaşi pro­po­ziţie cu pandemia, dar este adevărat că în contex­tul creat de COVID-19, co­mer­ţul online a cunoscut o creştere consi­de­rabilă. În vârful pandemiei, numărul de comenzi pla­sate pe zi pe Bringo a ajuns să fie de până la 10 ori mai mare decât în perioada ante­rioa­ră“, spune Ioana Ilie-Dobre, director general al platformei de livrări Bringo, controlată de gru­pul Carrefour şi activă în 36 de oraşe din ţa­ră. Ea a fost numită recent în această func­ţie, fiind recrutată de la Uber Eats, companie care s-a retras în 2020 de pe piaţa locală. Exis­tă în continuare serviciul de transport Uber.

Jucătorii din comerţul cu dominantă ali­mentară - lanţurile străine de supermarketuri şi hipermarketuri – au deschis magazine on­line încă de acum mai bine de cinci ani pentru a fi pregătiţi pentru momentul în care această „revoluţie“ va avea loc. Mai exact, de multă vre­me românii cumpără electronice şi electro­casnice, călătorii, cărţi sau haine on­line. Ali­men­tele şi băuturile rămăseseră un ultim bas­tion de cucerit pentru acest timp de co­merţ.