Afaceri de la zero. Ana Gyorgy a deschis prima cofetărie Nuşi în 2016, în judeţul Timiş, cu un singur angajat, iar acum se gândeşte să deschidă al treilea magazin de prăjituri

Autor: Alina-Elena Vasiliu 01.11.2020

Cofetăria Nuşi a ajuns la o cifră de afaceri de 1,5 milioane de lei în 2019, cu un profit de 72.400 de lei.

Povestea cofetăriei Nuşi din Timiş a început în 2016, când Ana Gyorgy a pornit la drum cu un singur angajat. În patru ani, a ajuns la o echipă de 22 de oameni, majoritatea cu pregătire de cofetari, la fel ca ea însăşi, de altfel.

„Am pasiunea pentru dulciuri de mică, la fel ca angajaţii noştri, care au învăţat în cadrul firmei. Toţi avem în comun pasiunea pentru prăjituri, pentru decorarea torturilor şi pentru figurinele de marţipan“, povesteşte Ana Gyorgy.

Investiţii a făcut constant în dezvoltare, odată cu cerinţele din piaţă. Ca surse de finanţare, antreprenoarea s-a folosit atât de bani proprii, cât şi de împrumuturi bancare. Aşa a ajuns la o cifră de afaceri de 1,5 milioane de lei în 2019, cu un profit de 72.400 de lei.

În plină pandemie, Ana Gyorgy nu a pus punct planurilor de dezvoltare, aşa că a deschis un spaţiu nou, în Timişoara, pe lângă cel pe care îl avea deja în Giroc, judeţul Timiş, cu prăjituri, torturi, îngheţată, produse de patiserie şi figurine de marţipan. Toate acestea au presupus investiţii noi în utilaje şi în marketing, iar acum, pe listă, se află încă un spaţiu, care probabil se va deschide în 2021.

„Odată cu pandemia, am regândit afacerea astfel încât să vindem online, dar am făcut şi produse noi, precum pâinea casei, cozonaci cu ciocolată, cu nucă şi mac. Am făcut şi livrări la domiciliu, o strategie pe care o menţinem şi acum.“

În funcţie de sortiment, preţurile produselor din cofetăria Nuşi sunt cuprinse între 50 şi 100 de lei pe kilogram.

Imprevizibilul care planează asupra evenimentelor şi a modului în care se vor desfăşura sărbătorile de iarnă din acest an o face pe Ana Gyorgy să-şi regândească afacerea, ţinând cont că nu va mai primi comenzi pentru petreceri de firmă, aniversări, petreceri de revelion, ca în anii trecuţi.

„Resursele financiare sunt tot mai puţine şi efortul cel mai mare este să asigurăm salariile angajaţilor.“

Experienţa Anei Gyorgy în cofetărie numără mai mulţi ani, ea începând să lucreze în acest domeniu la vârsta de 22 de ani. Încă de atunci a început să se perfecţioneze, apoi a ajuns şef de producţie şi a încolţit în mintea ei ideea de a ajunge, la un moment dat, să aibă propriul business.

„M-am întrebat de ce nu aş putea face asta şi, după ani de zile, mi s-a îndeplinit visul.“

În afară de propriile cofetării, produsele făcute sub îndrumarea Anei Gyorgy se vând şi către distribuitori, care le listează în magazinele lor. Alina-Elena Vasiliu

 

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

► Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF  şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

În funcţie de sortiment, preţurile produselor din cofetăria Nuşi sunt cuprinse între 50 şi 100 de lei pe kilogram.