Videoconferinţa ZF Agricultura într-o nouă etapă. Silviu Diaconu, Carrefour: În sezon, ne aprovizionăm 100% de la producători români

Autor: Alexandra Cepăreanu 30.10.2020

La începutul pandemiei a fost o avalanşă de solicitări din partea micilor producători către retaileri.

Retailerul francez Carrefour, al doilea jucător din comerţul alimentar din România, cu afaceri de 11,8 mld. lei în 2019, se aprovizionează 100% cu produse agroalimentare de la fermierii români, în sezon, a spus Silviu Diaconu, director de achiziţii produse proas­pete în cadrul Carrefour România.

„Când suntem în sezon, ne aprovizionăm 100% cu produse agro-alimentare de la producători români. Majoritatea sunt producători mici, iar produsele semiindustriale, precum cartofi, ceapă, morcov, le achiziţionăm de la producători mari. Ne apro­vizionăm cu produse româneşti, în sezon, în proporţie de 100% de aproape zece ani“, a spus Silviu Diaconu în cadrul video­con­ferinţei ZF Agricultura într-o nouă etapă: cum a accelerat anul 2020 digitalizarea agri­cul­turii.

El a adăugat că pandemia a afectat în mod direct traficul de clienţi şi a modificat obiceiurile de consum ale aces­to­ra. „Clien­tul face achiziţii de verdeţuri zilnic sau la două zile, iar în acea perioadă vânzarea acestor produse a fost redusă, fiind chiar săptămânală, deoarece oamenii preferau produsele cu termen de valabilitate mai lung.“