Platforma spaniolă de livrări Glovo a explodat în pandemie şi a avut venituri de zeci de milioane de euro în România din comisioanele şi taxele încasate de la comercianţi şi clienţi

Autor: Alexandra Cepăreanu 30.10.2020

Compania, care a ajuns să aibă pe străzi mai mulţi curieri decât are angajaţi cea mai mare companie de cablu, a înregistrat în acest an o valoare tranzacţionată prin platformă de 150 mil. euro, plus 400% faţă de anul 2019.

Glovo, platforma spaniolă de tip marketplace care oferă cu ajutorul unei aplicaţii mobile servicii de livrare rapidă pentru aproape orice - atât pentru bunuri din magazine sau mâncare din restaurante cât şi a diferite produse sau documente între diferite persoane - a înregistrat o explozie a afacerilor de 5 ori faţă de 2019, până la o valoare tranzacţionată în platformă estimată la 150 mil. euro pentru întreg anul curent, pe fondul restricţiilor dure impuse de pandemia de Covid-19 care au împins companiile şi consumatorii deopotrivă spre comenzile online şi astfel de platforme.

„Creşterea faţă de anul trecut este foarte mare, asta şi pentru că ne-am extins în multe oraşe. La finalul anului estimăm o valoare tranzacţionată prin Glovo de circa 150 mil. euro”, a spus Victor Răcariu, general manager Glovo pentru Europa Centrală şi de Est.