Francezii de la Decathlon au început să lucreze cu platforma locală de marketing afiliat 2Performant şi pe piaţa din Bulgaria

Autor: Alexandra Cepăreanu 30.10.2020

Retailerul francez de articole sportive Decathlon, ce deţine 28 de unităţi de vânzare şi o unitate online pe piaţa locală, a investit în marketing afiliat, în contextul pandemiei de COVID-19 care modifică comportamentul de consum al populaţiei şi creşte cererea din piaţa de e-commerce.

Astfel, Decathlon şi-a mărit de peste şase ori bugetul investit în marketingul afiliat, pe care îl implementează 2Performant, companie românească de tehnologie specializată în comerţ online şi marketing digital, potrivit unui comunicat de presă.

„În ultimele trei luni, fiecare 1 euro investit de brandurile din platforma 2Performant în afiliere a generat vânzări în valoare de 15,35 euro. În septembrie 2020, vânzările generate pentru Decathlon prin platforma de afiliere sunt în creştere cu peste 400% faţă de anul precedent, ceea ce arată că trendul mutării obiceiurilor de cumpărare în online se păstrează”, a spus Roxana Crahmaliuc, Webmarketing Team Leader şi Traffic Manager Decathlon.

Îîncepând cu luna octombrie, Decathlon a extins colaborarea cu 2Performant şi pe piaţa din Bulgaria, piaţă pe care compania de marketing afiliat este prezentă din 2011.

„Brandul care investeşte în campanii de marketing digital plăteşte numai atunci când a fost generată o vânzare, având astfel certitudinea că sumele cheltuite sunt direct proporţionale cu vânzările, într-un sistem de publicitate plătită la vânzare”, au adăugat reprezentanţii 2Performant.

Printre strategiile folosite de retailerul francez în acest proces se numără adoptarea unui mix între influencer marketing şi affiliate marketing.

„Decathlon identifică lideri de opinie din sport şi îi aduce în platformă pentru a deveni afiliaţi, colaborează pe partea de strategie şi uneori pe cei care generează mult content îi recompensează suplimentar, în plus faţă de comisioanele la vânzare. Este un model nou de a jongla cu afilierea şi campaniile cu influenceri, un model ce ar putea deveni atractiv pentru multe branduri care vor să se promoveze în online şi să genereze vânzări.”