Start-up-ul local BeeFast are nevoie de o investiţie de 1,5 milioane euro

Autor: Ioana Niţă 04.11.2020



Start-up-ul local BeeFast, care a pornit în toamna anului trecut cu o platformă proprie de curierat rapid şi care în prezent le oferă businessurilor posibilitatea de a muta rapid din offline în online, are nevoie de o finanţare de circa 1,5 milioane de euro pentru a-şi atinge obiectivul de a crea o infrastructură completă pentru economia digitală care cuprinde tot lanţul de care un business comercial are nevoie în mediul digital: aprovizionare, stocare, vânzare, plată şi livrare.

Până acum start-up-ul s-a dezvoltat din fonduri proprii, iar în primele nouă luni ale acestui an a reuşit să ajungă la venituri de 250.000 euro.

„Investiţia noastră de până acum se ridică la 100.000 euro, la care se adaugă munca de dezvoltare a platformei, estimată la 400.000 euro. Profitul l-am reinvestit complet în companie pentru a dezvolta în continuare ecosistemul şi a-l stabiliza. Banii s-au dus, mai exact, în oameni, infrastructură şi branding. Până acum ne-am dezvoltat prin forţe proprii, însă dinamica accelerată cere o investiţie mult mai mare.

Planul de dezvoltare a viziunii noastre - un ecosistem care să susţină întregul lanţ al economiei digitale - ceea ce noi numim infrastructură pentru economia digitală, necesită investiţii de 1,5 mil euro”, a declarat pentru ZF Cristian Grozea, unul dintre cei patru fondatori ai BeeFast.

Proiectul BeeFast, prezentat şi în cadrul emisiunii ZF IT Generation, a fost lansat în octombrie 2019, acesta axându-se în principal pe segmentul de curierat rapid - livrări B2B şi B2C, în maxim 2 ore, folosind biciclete şi trotinete electrice.

Declanşarea pandemiei a dus însă la crearea unei noi linii nouă de dezvoltare a businessului, către oferirea unei infrastructuri digitale cu sistem integrat de plată şi livrare a comenzilor pentru magazinele offline.

Noul serviciu a fost lansat începând cu luna aprilie, iar în cele 7 luni, peste 70 businessuri offline au trecut în online cu ajutorul BeeFast, numărul total al clienţilor fiind de peste 150.

Aceştia au generat aproape 50.000 de livrări, iar astfel, cifra de afaceri obţinută în primele nouă luni ale anului a ajuns la 250.000 de euro. Cele mai active businessuri sunt restaurante, cafenele, florării, dar şi băcănii, magazine alimentare şi de băuturi, magazine de jucării, farmacii, magazine de haine şi încălţăminte.

„Cea mai mare provocare a noastră ca start-up a venit tocmai din succesul nostru, dacă luăm în considerare creşterea comenzilor. Ne-am adaptat continuu să susţinem dinamica accelerată, practic în decurs de câteva ore ne vedeam nevoiţi să aducem oameni noi în echipă, să regândim procedurile de lucru, să prioritizăm liniile de dezvoltare din backend.

Am început cu 10 albinuţe – livratori – şi acum am ajuns la peste 700 de curieri înscrişi în platformă.  A fost şi este o perioadă intensă. Am reuşit însă să facem faţă schimbărilor, situaţiilor imprevizibile inevitabile, să ne adaptăm continuu, pe fondul contextului socio-economic afectat de pandemie”, a precizat el.

Pentru afacerile care îşi doresc să treacă în online, BeeFast asigură construirea unui shop folosind Shopify, acesta având integrat API-ul companiei. În 24 de ore clientul dispune de un sistem funcţional şi activ de comenzi şi livrare, inclusiv sistem de plată. Implementarea este asigurată gratuit de BeeFast cu condiţia ca livrările în Bucureşti să se realizeze prin intermediul platformei.

Pentru perioada următoare BeeFast îşi propune să continue direcţia de dezvoltare de infrastructură digitală, urmărind implementarea în aplicaţie de noi facilităţi, atât pe zona B2B pentru integrarea unor business-uri mai complexe din punct de vedere al produselor şi serviciilor oferite, cât şi pentru curieri şi clienţi finali. 

„Contextul actual va afecta în continuare semnificativ multe industrii, care vor fi forţate să se orienteze către soluţii e-commerce integrate şi sustenabile. Lucrăm la un ecosistem prin care serviciile BeeFast să asigure o experienţă digitală plăcută pentru utilizatori, dar mai ales eficientă şi productivă. Vrem să facem pentru bunuri ce a făcut internetul pentru informaţie: accesibilitate şi viteză”, a punctat Cristian Grozea.

BeeFast se adresează totodată şi persoanelor fizice care aleg să trimită colete sau documente rapid, folosind platforma my.beefast.ro. Momentan, BeeFast este disponibil în Bucureşti, însă fondatorii au primit solicitări şi au în vedere extinderi la nivel naţional, cu prioritate în Cluj-Napoca şi Constanţa.

Fondatorii BeeFast estimează că următoarea perioadă, marcată de Black Friday şi sezonul cadourilor, va genera o creştere în numărul comenzilor de 25-30%. Aceştia consideră că evoluţia BeeFast din ultimele 6 luni va continua trendul ascendent, cifra de afaceri estimată pentru 2020 fiind de 400.000 de euro.