Premieră pe piaţa de HR din România: Carrefour introduce un chatbot care simplifică procesul de recrutare şi automatizează interacţiunea cu angajaţii

Autor: Cristina Bellu 05.11.2020

Gigantul francez Carrefour, prezent local cu peste 360 de magazine offline şi cu operaţiuni online, integrează prima interfaţă de chatbot de recrutare de pe piaţa din România, construită cu tehnologie UiPath în parteneriat cu DRUID şi RPAbox. Sistemul simplifică procesul de recrutare şi automatizează interacţiunea cu angajaţii şi cu candidaţii.

„Adoptarea şi încorporarea tehnologiei moderne, a roboţilor, a inteligenţei artificiale şi automatizărilor - toate acestea fac parte din strategia de accelerare a transformării digitale a Carrefour. Astăzi, resursele umane din Carrefour păşesc într-o eră fără hârtii, fără timp pierdut cu sarcini care nu aduc reală valoare pentru managerii din Operaţional, cu procese mult simplificate sau automatizate şi sisteme extrem de simplu de folosit”, explică  Irina Chende, Director Reward şi Dezvoltare, interim Director Resurse Umane, Carrefour România.

Prin interfaţa externă activă pe pagina de recrutare din cadrul site-ului companiei, chatbot-ul Ema ghidează candidaţii pentru a ajunge cât mai rapid şi mai simplu la job-ul dorit, printr-o conversaţie personalizată. Aceştia au posibilitatea de a aplica pentru orice magazin în care există o poziţie vacantă, alegând oraşul şi tipul job-ului căutat. Odată înregistrată aplicaţia, profilul candidatului ajunge direct la managerul recrutor, interviul poate fi confirmat instantaneu, iar atât candidaţii, cât şi managerii, sunt informaţi prin SMS în momentele importante ale procesului de recrutare.

Interfaţa internă este integrată în aplicaţiile interne ale companiei, fiind uşor de accesat de pe orice dispozitiv cu conexiune la internet. Prin recunoaşterea automată a utilizatorului şi parolei aferente din organizaţie, chatbot-ul poate reda alte două interfeţe diferite, în funcţie de tipul de poziţie pe care îl ocupă angajatul. Prima, care automatizează procesul de recrutare şi angajare, este dedicată managerilor recrutori şi echipei de resurse umane, iar cea de-a doua este accesibilă tuturor angajaţilor din companie care deţin un utilizator Carrefour intern.

„Suntem în plin proces de migrare într-un nou sistem - de fapt, un ecosistem complet, care înglobează SAP, Success Factors şi o aplicaţie personalizată de pontaj şi orare. Posibilitatea integrării simple a Emei cu noile sisteme de resurse umane a fost cerinţa de bază pentru acest produs şi toate legăturile chatbot-ului care vor fi create după migrare, vor aduce încă şi mai mult timp câştigat colegilor noştri din operaţional”, adaugă  Irina Chende.

Carrefour este prezent pe piaţa locală cu peste 360 de magazine sub mai multe formate, cele mai multe mici, respectiv supermarketuri sau proximitate. Compania are 18.000 de angajaţi şi afaceri de peste 2 mld. euro anual pe toate formate, însă hipermarketurile sunt cele care au cea mai mare contribuţie la business.